پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:03 - 1395/01/23

مدیر تعاونی روستایی البرز:

ساماندهی تعاونی‌های روستایی استان البرز پیگیری می‌شود

مدیر تعاونی روستایی استان البرز گفت: ساماندهی، آموزش و توانمندسازی اعضای تحت پوشش تعاونی نظیر مرغداران، دامداران، گلخانه داران، زنبورداران و باغداران در دستور کار است.

کارگرآنلاین: فردین شمس در جلسه شورای هماهنگی کشاورزی با موضوع اقتصاد مقاومتی که ظهر امروز در محل مرکز آموزش تعاون روستایی البرز برگزار شد؛ اظهار داشت: با توجه به شعار سال امیدواریم با انسجام بیشتر و تعاونگرانه بخش کشاورزی از قالب شعار، جلسات و تبلیغات خارج شده و به یکی از صحنه‌های جدی در حوزه اقتصاد تبدیل شود.

وی با بیان اینکه بخش تعاون در حوزه کشاورزی و روستایی به سبب دارا بودن قانون پویا می‌تواند ما را به گفتمان انقلاب اسلامی بازگرداند، افزود: در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، تشکل‌های تعاون روستایی و کشاورزی به عنوان نمایندگان بخش غیر دولتی نباید فراموش شود.

مدیر تعاون روستایی استان البرز خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی تعاونی مکمل اقتصاد دولتی و بخش خصوصی است و تعاونی‌های روستایی به عنوان مردمی‌ترین رکن اقتصاد کشور می‌تواند حضور موثری در بخش‌های اقتصادی ایفا کند.

وی بیان کرد:  محوری ترین نوع اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی از طریق کشاورزان، تولیدکنندگان و تعاونگران است از این رو باید برای پویایی اقتصاد از حضور مجدانه و مشارکت بخش تعاونی دفاع کرد.

وی با بیان اینکه برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی می‌توان به ترویج استفاده از کالاهای تولید داخل اشاره کرد، گفت: رونق اقتصادی یافتن بازارهای فرا منطقه‌ای، اصلاح الگوی مصرف،  خروج دولت از تصدی‌گری و تقویت منابع مردمی در اقتصاد بخش کشاورزی در صدر است.

شمس با اشاره به اینکه مهم‌ترین راهبرد در اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی اتکا به تولید داخلی است، افزود: اهداف اقتصاد مقاومتی توسعه کارآفرینی و فعال‌سازی منابع مالی همچنین پیشتازی اقتصاد دانش بنیان است.

وی تصریح کرد: استان البرز به سبب دارا بودن 3 هزار واحد دامداری صنعتی و سنتی در تولید شیر خام رتبه چهارم کشور را از آن خود کرده است.

مدیر تعاون روستایی استان البرز با اشاره به اینکه البرز در بخش تولید تخم مرغ، گل لاله، محصولات صیفی و باغی حائز رتبه نخست کشوری است، اظهار داشت: 250 واحد مرغداری گوشتی و تخمگذار در استان البرز واقع شده که امتیاز بالایی برای منطقه به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی، آموزش و توانمندسازی اعضای تحت پوشش تعاونی نظیر مرغداران، دامداران، گلخانه داران، زنبورداران و باغداران در دستور کار است؛ افزود: توزیع کود و سموم شیمیایی به اعضا همچنین بازاریابی و بازرگانی محصولات تولیدی از مرحله تولید تا رساندن به مصرف کنندگان از جنله اقدامات سازمان محسوب می‌شود.

شمس بیان کرد: به طور قطع اتکا بر تولیدات داخلی و صادرات مازاد بر نیاز داخلی به خارج کشور از جمله اولویت‌های اجرایی و کاری تعاونی روستایی به شمار می‌آید./تسنیم

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین