پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:55 - 1395/01/24

عضو شورای شهر همدان:

۱۲ هزار واحد صنفی غیرمجاز همدان تعیین تکلیف می‌شود

عضو شورای شهر همدان بر پیگیری و اجرای طرح تثبیت تجاری شناور در همدان تاکید کرد و گفت: اجرای طرح تثبیت تجاری شناور ۱۲ هزار واحد صنفی غیرمجاز همدان را تعیین تکلیف می‌کند.

کارگرآنلاین:  رضا میرزایی صبح امروز در صحن علنی شورای شهر همدان اظهار داشت: سالهای گذشته واحدهای صنفی برای گرفتن پروانه کسب باید استعلامی را از شهرداری همدان داشتند.

وی افزود: از یکی دو سال گذشته دیگر نیازی به این استعلام نبوده و اتاق اصناف بدون استعلام افراد متقاضی از شهرداری برای آنها پروانه کسب صادر می‌کند که این امر سبب بروز هرج و مرج در شهر، بلاتکلیفی واحدهای صنفی و کاهش درآمد شهرداری همدان شده است.

میرزایی با بیان اینکه شهرداری همدان و اتاق اصناف باید در قابل نشست مشترک این موضوع را تعیین تکلیف کنند، گفت: تفاهم‌نامه‌ای تنظیم و ابلاغ شود که براساس ان امکان صدور و تمدید پروانه کسب امکان‌پذیر نباشد.

وی با اشاره به فعالیت 12 هزار واحد صنفی غیرمجاز در سطح شهر همدان اظهار داشت: در حال حاضر این واحدها در حال فعالیت هستند ولی با ضمن ایجاد مشکل برای خود، هزینه‌هایی را نیز بر مدیریت شهری تحمیل می‌کنند که باید با اجرای طرح تثبیت تجاری که نزدیک به دو سال معطل مانده‌ است، وضعیت آنها را تعیین تکلیف کرد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر همدان نیز در این جلسه گفت: توسعه فضای پارکینگ در سطح شهر همدان باید در دستور کار باشد چراکه هر چقدر پارکینگ در همدان ایجاد شود پاسخگوی نیازها نخواهد بود.

محمد تبریزی با اشاره به اینکه شهرداری همدان باید در راستای جذب سرمایه‌گذار اقدامات مناسبی انجام دهد، گفت: در حال حاضر بستر برای ورود سرمایه‌گذاران در همدان فراهم است ولی باید تلاش بسیاری برای جلب اعتماد سرمایه‌گذاران در همدان شود.

وی با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری همدان در راستای جذب سرمایه‌گذاران مصوبات و برنامه‌هایی داشته‌اند، گفت: شورای شهر همدان امسال عوارض ساخت هتلهای سه، چهار و پنج ستاره، هتل آپارتمان و کمپهای اقامتی را تصویب کرد.

تبریزی با اشاره به اینکه این امر در توسعه گردشگری بسیار موثر است، گفت: انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران از این شرایط استفاده بهتری داشته باشند تا شاهد بهبود فضای گردشگری و رونق آن در سطح شهر باشیم./تسنیم

 

 

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین