پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:57 - 1395/01/24

مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان جنوبی:

سالانه ۱۰ هزار فرصت شغلی در خراسان جنوبی ایجاد شود

مدیرکل دفتر امور اقتصادی خراسان جنوبی گفت: باید سالانه ۱۰ هزار فرصت شغلی در خراسان جنوبی ایجاد شود و تعهد اشتغال خراسان جنوبی امسال نیز به همین میزان خواهد بود.

کارگرآنلاین: حسین موهبتی صبح امروز در جمع مسئولان با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های داخل استان برای خراسان جنوبی استفاده شود، اظهار داشت: باید برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام که بالای 50 درصد پیشرفت دارند تلاش کرد تا از طریق جذب منابع داخلی تکمیل شوند.

موهبتی با بیان اینکه باید سالانه 10 هزار فرصت شغلی در خراسان جنوبی ایجاد شود، افزود: تعهد اشتغال خراسان جنوبی امسال به همین میزان خواهد بود.

وی با بیان اینکه  اگر بانک‌ها کمک کنند رونق اقتصادی در خراسان جنوبی شکل می‌گیرد، بیان کرد: در سال گذشته برخی از بانک‌های خراسان جنوبی به تعهدات استغال خود عمل نکردند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی در سال گذشته به زحمت خود را از ورشکستگی نجات دادند که باید در این راستا بانک‌ها به واحدهای تولیدی بزرگ کمک کنند تا تثبیت اشتغال در استان حاصل شود.

موهبتی با بیان اینکه سال گذشته در تمامی زمینه‌ها به ویژه تولید و اشتغال سال سختی برای خراسان جنوبی بود، افزود: هنگامی که نرخ سود بالا باشد مردم به جای خرید سهام به سمت سرمایه‌گذاری در بانک‌ها رفته و بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها و بانک‌ها باید گزارش عملکرد خود را در زمینه استمهال، مشکلات واحدهای تولیدی و گزارش عملکرد به صورت ماهیانه به استانداری اعلام کنند، اظهار داشت: بالا بودن نرخ سپرده‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها خوب نیست.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه سرمایه مردم استان باید در خود استان خراسان جنوبی مصرف شود، گفت: با دستورالعمل اقتصاد مقاومتی بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی تأکید و این طرح‌ها باید به بخش خصوصی واگذار شود.

موهبتی با بیان اینکه در خراسان جنوبی بخش خصوصی از واگذاری پروژه‌های نیمه تمام استقبال خوبی نمی‌کند، افزود: باید تلاش کنیم تا پایان سال 95 با جذب منابع داخلی وزارتخانه‌های تمامی دستگاه‌ها این پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برسانیم.

وی با بیان اینکه باید امسال تلاش کنیم تا ظرفیت تولید افزایش یابد، تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های داخل خراسان جنوبی برای خود استان استفاده کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: برای برطرف شدن مشکلات واحدهای تولیدی باید ابتدا مشکلات با فرمانداری‌ها مکاتبه و به صورت شهرستانی بررسی شود واگر به نتیجه نرسید در مرحله دیگر به صورت استانی مطرح شود./تسنیم

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین