پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:37 - 1395/01/25

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شاهرود خبر داد

اخراج 300 کارگر در شهرک صنعتی شاهرود

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شاهرود از اخراج 300 کارگر در شهرک صنعتی شاهرود از سال 93 تاکنون خبر داد و گفت: مطالبات دولتی واحدها به‌موقع پرداخت نشده است.

کارگرآنلاین: حسین امیرحسینی پیش از ظهر امروز در جلسه فرماندهان پایگاه‌های بسیج کارگری الغدیر شاهرود که با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود در اتاق جلسات سپاه شاهرود برگزار شد، در سخنانی با گرامیداشت سال جدید و ماه رجب و با اشاره به شرایط سال 94 و رکود بازار اظهار کرد: از اواخر سال 93 تا سال 94 رکود بازار بیشتر شد و صنایع دچار دردسر شدند؛ البته نه اینکه سفارش نباشد بلکه رکود در قیمت‌ها بود که سبب شد پول تولید دیر بازگردد.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی هزینه را در برنامه‌های عمرانی گذاشتند و مطالبات شرکت‌ها به‌موقع پرداخت نشد و این امر سبب شد کارخانه‌ها و شرکت‌ها دچار مشکل شوند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شاهرود افزود: شرکت‌هایی که طرف قرارداد دولت بودند، بار سنگین مطالبات و دیر پرداخت شدن آن را تحمل کردند و با کاهش نقدینگی و توانایی انجام کار روبه‌رو شدند.

امیرحسینی ادامه داد: باید بدانیم برخی قوانین هم در حوزه تولید فشار را تشدید می‌کند؛ مانند پرداخت مالیات هر سه ماه که باید این امر انجام شود، چه کارخانه و شرکت نقدینگی داشته باشد و چه نداشته باشد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شاهرود  خاطرنشان کرد: شمار شرکت‌های شهرک صنعتی که تا امروز پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌اند، بیش از 120 واحد است که در این واحدها از دو تا 350 نفر شاغل هستند.

وی تصریح کرد: از این تعداد، 79 واحد در شهرک صنعتی فعال هستند که از 10 تا 75 درصد ظرفیت کاری دارند و بالای 75 درصد ظرفیت، تنها دو شرکت فعال داریم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شاهرود گفت: بین 50 تا 70 درصد ظرفیت کاری نیز قریب به 20 شرکت فعال هستند و مابقی واحدها زیر 50 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند.

امیرحسینی با اشاره به اینکه در سال 92 و اوایل سال 93 حدود 2 هزار و 400 نفر در شهرک صنعتی مشغول به کار بودند، بیان کرد: امروز 2 هزار و 100 نفر بیمه‌شده در شرکت‌های شهرک صنعتی مشغول به کارند و ما 300 نفر تعدیل نیرو داشته‌ایم که البته باید آسیب‌شناسی در موضوع صنعت شده و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی برطرف شود./فارس

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین