پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:13 - 1395/01/28

با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت

نحوه انتقال اصناف تولیدی به شهرک صنعتی بزرگ شیراز بررسی شد

با حضور معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نحوه انتقال اصناف تولیدی به شهرک صنعتی بزرگ شیراز بحث و تبادل‌نظر شد.

کارگرآنلاین:  معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز در جلسه‌ای که در اتاق اصناف مرکز استان فارس برگزار شد، در مورد نحوه انتقال اصناف تولیدی به شهرک صنعتی بزرگ شیراز با اشاره به بسترسازی انجام‌شده در این شهرک برای انتقال اصناف تولیدی اظهار داشت: زیرساخت‌های لازم فراهم‌شده و آماده استقرار اصناف در این شهرک صنعتی هستیم.

علی یزدانی با اشاره به موقعیت ویژه شهرک صنعتی شیراز به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین شهرک‌های صنعتی کشور برای استقرار اصناف تولیدی اظهار امیدواری کرد که در این زمینه با تعامل و مشارکت اصناف اقدامات مؤثری انجام شود.

در ادامه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز اظهار داشت: 80 هکتار زمین موردنظر برای استقرار شماری از اصناف شامل صنوف آلومینیوم‌سازان، درب و پنجره‌سازان آهنی، درودگران و مبل‌سازان، سازندگان و فروشندگان تانکر، کابینت‌سازان و خیاطان و فروشندگان پوشاک آماده و مراحل طراحی این سایت نیز با ظرفیت استقرار بیش از یک‌هزار صنف تولیدی انجام شده است.

علی صداقت‌پور افزود: مراحل اخذ مصوبه ایجاد سایت جدید اصناف در شهرک صنعتی بزرگ شیراز نیز در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران انجام شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اضافه کرد: ایجاد این سایت باهدف انتقال اصناف تولیدی از درون شهر شیراز به شهرک صنعتی انجام می‌شود.

صداقت‌پور با اشاره به مزایا و مشوق‌های سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی شیراز گفت: اصناف منتقل‌شده از مزایای واحدهای مستقر در شهرک صنعتی نظیر، امکان دریافت زیرساخت‌های لازم و نیز اعمال تشویق‌ها و تخفیف‌های قانونی بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: شهرک صنعتی بزرگ شیراز بزرگ‌ترین قطب صنعتی استان فارس است و 57 درصد از اشتغال و واحدهای فعال مستقر در شهرک‌های صنعتی این استان در این شهرک صنعتی مستقر است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با برشمردن اهمیت ویژه شهرک صنعتی شیراز در توسعه صنعتی و اشتغال‌زایی و کارآفرینی گفت: این شهرک صنعتی با بیش از یک‌هزار و 407 هکتار مساحت بزرگ‌ترین شهرک صنعتی فعال این استان و جنوب کشور است.

این مسئول افزود: واگذاری زمین به اصناف در چارچوب قوانین و مقررات موجود در شهرک‌های صنعتی است و مقررشده شرایط ویژه‌ای نظیر تخفیف در قیمت واگذاری زمین درنظر گرفته شود.

صداقت‌پور بابیان اینکه در فاز نخست شهرک صنعتی بزرگ شیراز در حال حاضر یک‌هزار صنف تولیدی فعال یا در مرحله ساخت‌وساز است، گفت: با توجه به تکمیل قطعات موجود، ایجاد سایت جدید 80 هکتاری در دستور کار قرار گرفت و هم‌اکنون در مرحله پایانی است./فارس

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین