پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:36 - 1395/01/28

مدیر تامین اجتماعی دیلم:

ملوانان لنج‌های تجاری دیلم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند

مدیر تامین اجتماعی دیلم گفت: برای تحت پوشش قرار گرفتن ملوانان لنج‌های تجاری این شهرستان به بیمه تامین اجتماعی، تیم تخصصی و پژوهشی تشکیل شده است.

کارگرآنلاین: امید دشتی صبح امروز در نشست بررسی طرح‌های تامین اجتماعی دیلم با بیان اینکه در حال حاضر تامین اجتماعی دیلم 12هزار و 61 بیمه شده اصلی دارد، اظهار داشت: از این تعداد، 70درصد در بخش پیمانکاری و 30 درصد نیز در بخش‌های ملوانی، اصناف، مشاغل آزاد و دیگر صنوف فعالیت دارند.

دشتی تعداد بیمه شده تبعی را 24 هزار و 296 نفر دانست و تصریح کرد: تامین اجتماعی دیلم در مجموع به 36 هزار و 357 بیمه شده خدمات‌رسانی می‌کند.

وی آمار مستمری بگیران دیلم را یک‌هزار و 239 نفر دانست و خاطر‌نشان کرد: وصولی اجرائیات تامین اجتماعی دیلم در سال گذشته 76.5 درصد نسبت به آمار مصوب، افزایش داشته و درآمد آن نیز نسبت به مصوب ابلاغی، افزایش 17 درصدی نشان می‌دهد.

مدیر تامین اجتماعی دیلم از پرداخت مستمری بیمه شدگان خبرداد و افزود: 86 میلیارد و 414 میلیون ریال مستمری تعهدات کوتاه مدت، بلندمدت و بیمه بیکاری تامین اجتماعی دیلم پرداخت شد.

دشتی با بیان اینکه چهار میلیارد و 176 میلیون ریال تعهدات کوتاه مدت پرداخت شده تصریح کرد: در سال گذشته ضمن پرداخت 79 میلیارد و 698 میلیون ریال تعهدات بلندمدت 2 میلیارد و 540 میلیون ریال بیمه بیکاری پرداخت شده است.

وی بیمه ملوانان لنج‌های تجاری را مهم‌ترین دغدغه تامین اجتماعی دیلم دانست و افزود: برای تحت پوشش قرار گرفتن ملوانان لنج‌های تجاری شهرستان دیلم به بیمه تامین اجتماعی، تیم تخصصی و پژوهشی تشکیل شده است.

مدیر تامین اجتماعی شعبه دیلم درباره رفع مشکل بیمه ملوانان تاکید کرد: می‌توان بیمه این قشر را به صورت بیمه شده‌های خاص مانند زنبورداران، کارگران ساختمان و رانندگان دید تا با ارائه کارت ملوانی پیش نیاز انعقاد قرارداد آنان تهیه شده و به صورت ماهانه مشمول شوند که این مهم منوط به همکاری سازمان تامین اجتماعی است.

دشتی با اشاره به اقدام برای ارتقا پهنای باند اینترنتی از طریق فیبر نوری برای شعب سراسر استان بوشهر تصریح کرد: برای حفر کانال فیبر نوری اقدامات و دریافت مجوزها صورت گرفته که یقیناً اجرای این مهم کمک بسیار خوبی در خدمات دهی سریعتر به مخاطبان می‌کند./تسنیم

 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین