پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:54 - 1395/01/30

نمی‌توانیم غار علیصدر را به پدیده شاندیز بدهیم !!!

استاندار همدان با بیان اینکه و مصالح مردم را معامله کنیم گفت: اگر غار علیصدر را به پدیده شاندیز می‌دادیم تا دنیا، دنیا بود مورد نفرین مردم استان همدان قرار می‌گرفتم.

کارگرآنلاین: محمدناصر نیکبخت در نخستین شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان در سال جدید با اشاره به اینکه در سال گذشته، سال سختی از نظر فراز و نشیب در اعتبارات و بودجه بود، اظهار کرد: هیچ سالی را در قبل و بعد از انقلاب به سختی سال گذشته نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته با وجود همه سختی‌ها بدون مشکل سپری شد، ادامه داد: با وجود مشکلات توفیقات خوبی از جمله برجام را داشتیم و این مهم گشایش‎های اساسی را در توسعه کشور ایجاد کرد.

استاندار همدان با بیان اینکه رفت و آمدهای فعلی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور در دنیا نتیجه گشایش‎هایی است که ایجاد شد، افزود: در حال حاضر گروه‌های اقتصادی دنیا وارد کشور می‌شوند به طوری که دیروز 250 فعال اقتصادی ایتالیا به ایران آمدند.

*سرمایه‌گذاران آلمانی و روسی به همدان می‌آیند

وی در ادامه با اشاره به اینکه طی دیدار با سرمایه‌گذاری سوئیسی جلسه‎ای در استان همدان داشتیم، خاطرنشان کرد: در هفته‌های آتی سرمایه‌گذاران آلمانی و روسی وارد استان خواهند شد.

نیکبخت به انتخابات هفتم اسفند ماه سال گذشته اشاره کرد و با بیان اینکه امیدواریم مرحله دوم انتخابات مجلس نیز به خوبی و در کمال امنیت و امانتداری انجام شود، تاکید کرد: مجلس جدید نیز مجلس توسعه‌گرا از آب درآمد، این مجلس با دولت تقابل نخواهد داشت که موجب مشکل یا توقف در کارها شود.

وی با اشاره به اینکه مجلس جدید مجلسی نیست که دولتی باشد و افراط و تفریط خیلی در این مجلس کم است، بیان کرد: این موضوع یکی از نتایج حضور مردم در انتخابات است.

استاندار همدان در ادامه از برخی اتهامات وارده انتقاد کرد و با تاکید بر اینکه اتهام زدن درست نیست، ادامه داد: یکی از دوستان گفته بود که در انتخابات دخالت‌هایی صورت گرفته، در حالی که انتظار این موارد نبود و خارج از انصاف وارد شدن انصاف نیست.

وی با تأکید بر اینکه قول می‌دهم در انتخابات نهایت امانتداری رعایت شده است، ادامه داد: حتماً اشکالاتی نیز وجود دارد؛ البته کسی که می‌خواهد غار علیصدر را به پدیده شاندیز بدهیم قطعاً با این موضوع مخالفت می‌کنم.

نیکبخت با تاکید بر اینکه می‌توانیم زمین برای بهره‌برداری بدهیم اما نمی‌توان غار علیصدر را به پدیده شاندیز داد، افزود: من که نمی‌توانم مصالح مردم را معامله کنم! وقتی این اتفاق افتاد، گفتند استاندار همدان در اشتغال کم کار کرده و در انتخابات دخالت داشته است!

وی با طرح این سئوال که آیا واقعاً روی مصالح مردم می‌توان معامله کرد، افزود: اگر غار علیصدر را به پدیده شاندیز می‌دادیم تا دنیا، دنیا بود مورد نفرین استان همدان قرار می‌گرفتم.

نیکبخت با اشاره به برخی اصرار دارند که درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان بهار را حذف کرده و به محل دیگری انتقال دهند که در مورد این قضیه مقاومت می‌کنیم زیرا مصالح مردم مد نظر است، بیان کرد: اگر مکانی درمانگاه نیاز دارد باید برای آن‌ها درمانگاه ایجاد کرد نه اینکه درمانگاه بهار را به آنجا منتقل کنیم.

وی در ادامه به نامگذاری سال جدید به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اشاره کرد و با بیان اینکه در سال جدید اقتصاد مقاومتی را با پسوند «اقدام و عمل» داریم، افزود: همیشه مقام معظم رهبری در نامگذاری سال‌ها به اقتصاد و فرهنگ و... اشاراتی داشته‌اند ولی به نوعی اقتصاد همیشه در فرمایشات ایشان بوده است.

استاندار همدان تصریح کرد: شعارها، گفته‎ها، سیاستگذاری‌ها و... در مورد اقتصاد مقاومتی انجام شده و دیگر زمان عمل فرا رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه نامگذاری سال، تکلیف را بر همه مسئولان گران و سنگین می‌کند و همه مکلف به اجرا هستیم، ادامه داد: همه موظف هستیم دغدغه مردم را راجع به معیشت، اقتصاد و توسعه حل کنیم.

* در خدمتگذاری به مردم تنگ‌نظری‌ها را کنار بگذاریم

نیکبخت با بیان اینکه قوه قضائیه، قوه مقننه، فعالان اقتصادی و.... باید به کمک دولت بیایند، افزود: همه باید در خدمتگذاری به مردم تنگ‌نظری‌ها را کنار بگذاریم.

وی تأکید کرد: مدیران دستگاه‌ها، بانک‌ها و... نباید اجازه دهند کارشناسان بانک و اداره‌ها بی‌جهت سرمایه‌گذار را رد کنند.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه استان همدان می‌خواهد در اجرای اقتصاد مقاومتی پیشرو باشد، افزود: چرا نباید پیشرو و پایلوت اجرای اقتصاد مقاومتی نباشیم وقتی اقدامات خود را از سه سال پیش آغاز کرده‌ایم.

وی خطاب به مدیران استان گفت: همدان آمادگی جهش در اقتصاد مقاومتی را دارد، قصد دارم اگر لطف خدا و همت مدیران باشد در زمینه اقتصاد مقاومتی به عنوان استان نخست کشور معرفی شویم که این شدنی است چراکه امنیت، امکانات و زیربنا در همدان وجود دارد.

نیکبخت خطاب به مدیرکل میراث فرهنگی استان ادامه داد: اقدامات خوبی در مورد شهر جهانی سفال لاله‌جین انجام شده است و اکنون به مرحله‎ای رسیده که به اقدام و عمل نزدیک می‌شویم.

*باید منابع جدید مالیاتی کشف کرد

وی با تأکید بر اینکه به زودی از یونسکو سفری به همدان می‌شود، افزود: ثبت لاله‌جین به عنوان شهر جهانی سفال در حال تحقق است که در این زمینه مدیران مربوطه باید با میراث فرهنگی همکاری مجدانه داشته باشند.

استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه باید برجام را در قالب اقتصاد مقاومتی اجرا کنیم تا تکنولوژی و سرمایه وارد کشور شود، گفت: از همه امکانات، زیرساخت‎ها و مقدورات خود باید استفاده کنیم.

وی در ادامه پس از شنیدن گزارش عملکرد مدیرکل استاندارد استان خطاب به مدیر این اداره بیان کرد: کارهای سیاسی در استان‌های دیگر را باید رها کرد، چراکه مدیر باید کار خود را انجام دهد و وارد کار سیاسی، جناحی و دسته‌بندی نشود.

نیکبخت در ادامه با بیان اینکه اکنون که بحث اقتصاد مقاومتی و ضرورت‌های کیفیت کالاها مد نظر است باید نظارت‌های استاندارد نیز بیشتر شود، ادامه داد: مسئله استاندارد هنوز خیلی در کشور جا نیفتاده است.

وی با اشاره به اینکه در اقتصاد مقاومتی یکی از اولویت‌ها کاهش واردات و افزایش صادرات است، افزود: قرار است از هزینه‌کرد نفت در مسائل جاری کشور پرهیز شود که باید درآمدهای صادراتی و مالیات را جایگزین کنیم.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه باید منابع جدید مالیاتی کشف کرد نه اینکه درصد مالیات را برای مالیات‌دهندگان بیشتر کرد، ادامه داد: استاندارد اهمیت خاصی دارد و تذکری که به مدیرکل این اداره داده شد به این خاطر است که اهمیت استاندارد برای من، استان و کشور ضرورت دارد.

*مدیرکل استاندارد برای ماندن در استان وظایف خود را انجام دهد

وی در ادامه به وضعیت مالیات استان اشاره کرد و با بیان اینکه اگر می‌خواهیم از مالیات برای درآمدهای جاری استفاده نکنیم باید مالیات را افزایش دهیم، بیان کرد: واحدهای تولیدی و صنوف استان، جای مانور بیشتری ندارد پس باید منابع جدید مالیاتی کشف شود.

نیکبخت با تاکید براینکه برای من رضایت تولیدکننده و صنوف مهم است، افزود: مدیرکل امور مالیاتی استان به جای شمشیر، نقل و نبات به تولیدکننده و سرمایه‌گذار تعارف کند چراکه بابت اجحاف به کسی نمره مثبت داده نمی‌شود.

وی بار دیگر خطاب به مدیرکل استاندارد گفت: اگر قصد ادامه خدمت در استان را دارید باید به وظایف و تکالیف خود بپردازید چراکه مخالفم مدیری مسائل جناحی و گروهی خود را پررنگ ببیند اما مخالف اینکه مدیری فکری داشته باشند؛ نیز نیستم.

استاندار همدان در ادامه از مشخص نبودن اعضای اصلی و اعضای مهمان شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در این جلسات انتقاد کرد و با بیان اینکه چند روز پیش در یکی از مذاکرات مجلس در مورد اعضای شورای برنامه‌ریزی بحث بود که بر عضویت کمیته امداد در این شورا پافشاری می‌شد، بیان کرد: جمع شورای برنامه‌ریزی به 20 نفر نمی‌رسد اما به گونه‌ای شده که اعضای رسمی و غیر رسمی مشخص نیست.

*هزینه میلیاردی برای خروج چاه‌های نیروگاه مفتح/ چاه‎ها هنوز فعالند!

وی تأکید کرد: باید در این خصوص بازنگری و ساماندهی شود چراکه گاهی نیاز به رأی‌گیری وجود دارد اما اعضای اصلی مشخص نیستند.

نیکبخت در ادامه با اشاره به اینکه کشور در امنیت کامل قرار دارد، افزود: این امنیت به آسانی به دست نمی‌آید و به آسانی حاصل نمی‎شود مگر با هوشیاری همه دستگاه‌هایی که در امنیت دخیل هستند.

وی در ادامه با اشاره به بارش‌های 72 ساعت اخیر در استان بیان کرد: در 72 ساعت گذشته در همدان 48 میلیمتر، در ملایر 141 میلیمتر، نهاوند 139 میلیمتر، تویسرکان 100 میلیمتر، رزن 46 میلیمتر، اسدآباد 78 میلیمتر و بهار 48 میلیمتر بارش داشتیم.

استاندار همدان ادامه داد: دیروز سد اکباتان 18 میلیون متر مکعب آب داشت و امروز به 22 میلیون متر مکعب افزایش پیدا کرده است.

وی خطاب به مدیرعامل شرکت آبفا، با بیان اینکه شنیده‌ام 10 مورد از چاه‌های نیروگاه شهید مفتح فعال است، با لحنی انتقادی گفت: مقرر بود 100 میلیارد تومان هزینه کنیم تا چاه‌ها از استفاده خارج شوند و دشت از بحران نجات پیدا کند، 100 میلیارد تومان نیز هزینه شد اما چاه‎ها هنوز فعال هستند!

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین