پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:52 - 1395/01/31

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی:

92 درصد از صنایع کشور کوچک هستند

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: 92 درصد صنایع کشور را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند.

کارگرآنلاین: علی یزدانی پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه ایجاد رونق در کارگاه‌های کوچک و متوسط صنعتی اظهار کرد: امروز رسالت نخست ما حمایت از صنایع کوچک بوده و مسئولان نظام هم بر آن تاکید دارند.

وی بیان داشت: هم‌اکنون 87 هزار و 659 واحد صنعتی در کشور پروانه بهره‌برداری دارند که حدود 90 درصد آن را بنگاه‌های کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی افزود: 37 هزار و 120 واحد صنعتی در سطح شهرک‌های صنعتی مستقر بوده که بر همین اساس 42 درصد از مجموع واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی هستند.

وی گفت: با وجود نقش صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در چرخه اقتصادی و اشتغال اما بیشترین آسیب متوجه این صنایع است. لذا باید توجه بیشتری به این بخش شود.

یزدانی با اشاره به آمادگی شهرک‌های صنعتی برای پذیرش سرمایه‌گذاران تصریح کرد: در این راستا مشوق‌های خوبی برای شهرک‌های صنعتی از جمله بخشودگی جرائم به منظور حمایت از تولید و به بهره‌برداری رساندن طرح‌های نیمه‌تمام داده‌ شده است.

وی گفت: همچنین به نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان کشور با شرایط ویژه زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی زمین واگذار می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: حدود81 درصد واحدهای به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌های صنعتی فعال بوده و صرفا 19 درصد نیز راکد هستند.

یزدانی گفت: البته برای حمایت از واحدهای راکد تصمیمات خوبی در کارگروه ایجاد رونق در کارگاه‌های کوچک و متوسط صنعتی برای ارائه تسهیلات، گرفته‌ شده است، از این‌ رو واحدهای راکد و نیمه فعال صنعتی واقع در شهرک‌ها حمایت خواهند شد.

وی با اشاره به شمار صنایع کوچک در سطح استان‌های کشور هم بیان داشت: هم‌اکنون 92 درصد از صنایع کشور کوچک هستند و دولت برای حمایت از واحدهای صنایع کوچک و خرد اهتمام لازم را دارد.

یزدانی به‌منظور بررسی وضعیت شهرک‌های صنعتی استان و نشست‌های با مسئولان و فعالان صنعتی به خراسان شمالی سفر کرده است./فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین