پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:58 - 1395/02/03

پروژه راه‌آهن چابهار به پیشرفت ۱۵ درصدی رسید

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اعلام پیشرفت ۱۵ درصدی راه‌آهن چهابهار به انجام اقدامات اولیه احداث پروژه فاز اول بندر شهید بهشتی در این بندر اشاره و ابراز امیدواری کرد: ۸۵ تا ۹۰ درصد از بندر تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

کارگرآنلاین: سیاوش رضوانی با یادآوری امضای تفاهمنامه با هندی‌ها برای سرمایه‌گذاری و تامین تجهیزات بندر چابهار اظهار کرد:پیش نویس این قرارداد تهیه شده اما هنوز نهایی نشده است و پیش بینی می شود نیمه اول امسال این تفاهم نامه به قرارداد منتج شود.

وی با بیان این‌که منتظر هندی‌ها نمی‌مانیم و توسعه بندر را همچنان ادامه می‌دهیم، تصریح کرد: در حال خرید تجهیزات فاز یک بندر چابهار هستیم و بدون حضور هندی ها هم می توان این فاز را راه اندازی کنیم.

وی از تمایل سرمایه‌گذاران چینی و عمانی برا حضور در حوزه پتروشیمی بندر چابهار خبر داد و با اشاره به مزیتهای بندر چابهار نسبت به بندر گوادر پاکستان افزود: هر بندر توانمندیها و امکانات خاص خود را دارد مسائل مربوط به کشتیرانی، سرمایه گذاری ها و ایجاد امنیت برای بخش خصوصی و...در بندرچابهار در وضعیت مناسبی است.

وی ادامه داد: بنابراین بنادر دیگر نمی توانند جایگاه بندر چابهار در منطقه را تحت تاثیر قرار دهند. بندر گوادر هم تا کنون پیشرفت قابل توجه ای نداشته است. این بندر دارای 600متر اسکله و تعداد محدودی تجهیزات است ضمنا اراضی پشتیانی آن نیز کامل نبوده ودارای مشکلاتی است. بندر چابهار در حوزه ترانزیت و ترانشیپ موقعیت بهتری دارد و از بعد مسافت دریایی چابهار به کشورهای حاشیه خلیج فارس نسبت به بندر گوادر دسترسی بهتری دارد. بنابراین گوادر حریف چابهار نمی شود.

مدیرکل بنادر و دریانودری استان سیستان و بلوچستان وی با اشاره به طرح توسعه پس‌کرانه بندر چابهار گفت: راه آهن چابهار 15 درصد پیشرفت دارد و پیش بینی می شود پس از گذشت سه سال ازآغاز بهره برداری از فاز اول بندر شهیدبهشتی ، خط راه آهن چابهار نیز افتتاح شود . همچنین  با احداث جاده جدید و بازسازی جاده قدیم برای حمل مقدار تناژ کنونی در زمینه حمل و نقل جاده ای مشکلی نخواهیم داشت.

رضوانی با اشاره به برنامه‌ریزیها صورت گرفته و فراهم کردن بستر لازم برای راه اندازی ترمینال مسافربری دریایی گفت: ترمینال مسافربری دریایی در بندر شهید کلانتری چابهار، شهریور امسال رسما کار خود را آغاز می‌کند./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین