پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:07 - 1395/02/11

رئیس انجمن اسلامی پزشکان قزوین:

قانون کار قشر زنان کارگر را در فرزند‌پروری یاری کند

رئیس انجمن اسلامی پزشکان استان قزوین گفت: قانون کار باید ساعات کار پاره‌وقت و نیمه‌وقت را برای زنان در نظر گرفته و قشر زنان کارگر را در فرزند‌پروری یاری کند.

کارگرآنلاین: فاطمه محمدبیگی  با بیان اینکه برنامه‌های ویژه فرهنگی برای کارگران و خانواده‌های آنان ضروری است، اظهار کرد: ساعات کار مشاغل برای سلامتی کارگران باید بازبینی شده و در این راستا نیز از سوی ارگان‌های نظارتی ساعات کار آن‌ها نظارت و در صورت تخلف گزارش داده شود.

وی افزود: طول عمر و سلامتی کارگران بستگی به ساعات کاری که طی روز دارند، داشته و اگر این مسئله رعایت نشود به طور یقین کارگران دچار فرسودگی روحی و جسمی می‌شوند.

رئیس انجمن اسلامی پزشکان استان قزوین به تفاوت‌های جسمی و روحی زنان و مردان کارگر پرداخت و گفت: با توجه به اینکه ساختمان فیزیکی و روحی زنان برای کارهای خارج از منزل ساخته نشده، شایسته است که ساعات کاری زنان مناسب‌سازی شود و این امر مهم ضروری است چراکه زنان کارگر بیشتر از مردان کارگر در معرض فرسودگی‌های روحی و جسمی قرار داشته و سریع‌تر به بیماری‌های شغلی، افسردگی و حتی بیماری زنان دچار می‌شوند.

محمدبیگی با بیان اینکه فیزیولوژی زنان نسبت به مردان ظریف‌‌تر است و بنابراین ساعات کاری زنان باید متفاوت با ساعات کاری مردان و کمتر باشد، تشریح کرد: استفاده از مرخصی‌های زایمان و مرخصی‌های ماهانه برای زنان باید بیشتر باشد و این امر با برنامه‌ریز‌ی‌های خوبی که در مجلس می‌تواند جزو دستور کار قرار گیرد، محقق می‌شود.

این مسئول مطرح کرد: قانون کار باید ساعات کار پاره‌وقت و نیمه‌وقت را برای زنان در نظر گرفته و قشر زنان کارگر را در فرزند‌پروری یاری کند.

رئیس انجمن اسلامی پزشکان استان قزوین اضافه کرد: در سال‌های گذشته در کنار محل کار مادران کارگر مهدکودک‌هایی برای فرزندان این مادران قرار داشت که کار مطلوبی بود اما پس از یک مدت متأسفانه به دلایل مختلفی این مهد‌کودک‌ها برداشته شد و در حال حاضر کمتر مرکزی وجود دارد که مهد‌کودکی کنار محل کار مادر کارگر قرار داشته باشد.

محمدبیگی با بیان اینکه کشور ایران در بحران جمعیت و در آستانه سالمندی، مسئله تک‌فرزندی و کاهش جمعیت روبه‌رو است، مطرح کرد: با توجه به اینکه کاهش جمعیت ضربه‌های مهلکی به ایران وارد می‌کند از زنان کارگر که در مقام یک زن و هم در مقام یک مادر بوده، باید حمایت شود.

وی ادامه داد: با اصلاح قانون کار در مورد زنان کارگر و دادن ساعاتی به آن‌ها برای شیردهی به فرزندان خود در مهدکودک‌هایی که در محل کارشان تعبیه می‌شود، سلامت جسمی و روانی زنان کارگر را به ارمغان آورده تا بتوانیم جامعه‌ای سالم داشته باشیم./فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین