پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:12 - 1395/02/15

مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی درگرگان:

۲۴۰ واحد صنعتی خدماتی استان گلستان تعطیل یا نیمه تعطیل است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور گفت: ۲۴۰ واحد صنعتی خدماتی استان گلستان تعطیل یا نیمه تعطیل است.

کارگرآنلاین: علی یزدی شامگاه سه شنبه در حاشیه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گلستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تصمیم ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور در سال 95، برنامه فعال کردن 10 هزار واحد را در برنامه داریم که 7500واحد جزو وظایف امسال است.

وی افزود: از این 10 هزار واحد به علت پتانسیل وزارت‌خانه 9هزار واحد در بخش صنایع کوچک و یک هزار واحد در بخش صنایع متوسط است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور تصریح کرد: در برنامه 2 هزار طرح با پیشرفت 60درصد را نیز مدنظر قرار داده‌ایم.

یزدی گفت: استان گلستان هم با بیش از 906 پروانه بهره‌برداری، 240واحد تعطیل یا نیمه تعطیل و 146طرح با پیشرفت 60 درصدی دارد.

وی تاکید کرد: امسال 16هزار میلیارد تومان برای راه‌اندازی این طرح‌ها در  کشور در نظر گرفته شده است و این میزان از منابعی مانند منابع بانکی و صندوق‌های تحت پوشش وزارت صنعت پرداخت می‌شود.

معاون وزیر صنعت ومعدن درباره مشوق‌ها نیز گفت: 50 درصد تخفیف در واگذاری‌های نواحی صنعتی، پرداخت در بازده 48 ماه برای سرمایه‌گذاران، تخفیف در بخش واگذاری نواحی صنعتی تا 50 درصد در بخش صنایع کوچک که از طریق اعطای ضمانت‌نامه‌های که بدون مراجعه به بانک‌ها اعطا می‌شود.

یزدی افزود: صدور مجوز تاسیس در یک روز، اختصاص 2هزار میلیارد تومان برای صادرکنندگان از منابع صندوق توسعه ملی، اختصاص ردیف بودجه‌ای یک هزار میلیاردی برای زیرساخت‌ها و اختصاص 35 درصد از محل حذف یارانه‌ها از حمایت‌های دیگر مورد نظر دولت برای توسعه شهرک‌های صنعتی است.

وی تصریح کرد: با این کار برای بیش از 184 هزار و 500 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

معاون وزیر صنعت ومعدن همچنین خبر از فعال شدن واحدهای تولید که به وسیله بانک‌ها و موسسات تملک شده داد وافزود: این واحدها به علت بدهی بالا توان ادامه کار را نداشتند که به بانکها یا موسسات واگذار شدند و براساس دستورالعمل وزارت‌خانه باید این واحدها توسط موسسات امسال به چرخه تولید برگردانده شوند./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین