پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:08 - 1395/02/15

امام جمعه شوط عنوان کرد

نقش کلیدی جامعه کارگری در تحقق منویات رهبری

امام جمعه شوط گفت: جامعه کارگری در تحقق منویات رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و عمل به شعار سال نقش کلیدی دارند.

کارگرآنلاین: حجت‌الاسلام سیدمحمد هاشمی ضمن اشاره به اینکه روز جهانی کار و کارگر را پشت‌ سر گذاشته‌ایم و اکنون در هفته کارگر قرار داریم، این ایام را به فعالان عرصه کار و تلاش تبریک گفت و اظهار داشت: این قشر از جامعه در تحقق منویات رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و عمل به شعار سال نقش کلیدی دارند.

وی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به این نکته که در آئین الهی بر تضمین روزی بندگان خداوند تاکید شده است، ادامه داد: اما از طرف دیگر ابنای بشر به کار و تلاش همین طور کسب روزی حلال توصیه شده‌اند، بنابراین باید به این نکات توجه اساسی صورت گیرد.

این مسئول با اشاره به آیات نورانی کلام الله مجید مبنی بر «وَ أنْ لَیْسَ لِلانْسَان إلاَّ مَا سَعَی» یعنی «انسان جز محصول تلاش خود مالک چیزی نیست»، خاطرنشان کرد: بنابراین انسان باید همواره برای به دست آوردن مایحتاج خود کار، تلاش و تکاپو کند.

امام جمعه شوط با تاکید بر این نکته که براساس آموزه‌های دینی خداوند متعال ضامن روزی انسان‌هاست، گفت: ولی نباید آن را به این صورت تعبیر کنیم که انسان از به کار بستن توانایی‌های خود همین طور کار و تلاش غافل شود.

هاشمی با اظهار اینکه در دین اسلام فعالیت اقتصادی و کسب روزی حلال به عنوان یک نوع عبادت تلقی می‌شود، ادامه داد: طبق فرمایش حضرت محمد مصطفی(ص) ‹‹العِبَادَةُ سَبْعُونَ جُزْءً أفْضَلُهَا طَلَبُ الحَلاَلِ‏››، «عبادت هفتاد جزء است و بهترین جزء عبادت طلب کردن روزی حلال است»، بنابراین باید در این سمت و سو با عزم راسخ گام برداشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نام‌‌گذاری سال جدید با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: بنابراین یک مسئولیت مضاعف بر دوش آحاد مردم قرار می‌گیرد.

این مسئول با اظهار اینکه رهبری با در نظر گرفتن مقتضیات زمان و نیاز روز همین طور اولویت‌ها یک عنوان را برای هر سال انتخاب می‌کنند، خاطرنشان کرد: امسال نیز مسائل اقتصادی و ضرورت توجه به ظرفیت‌های درونی را مورد تاکید قرار داده‌اند.

امام جمعه شوط در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت همت دستگاه‌های اجرایی، مسئولان و متولیان امور به ویژه فعالان عرصه اقتصادی برای تحقق یافتن شعار سال تاکید کرد و گفت: همچنین باید در این زمینه همدلی و همزبانی مورد انتظار شکل گیرد.

هاشمی جامعه کارگری ایران اسلامی به ویژه آذربایجان غربی را مورد خطاب قرار داد و گفت: این قشر از جامعه بدون تردید نقشی اساسی و غیرقابل انکار در به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد کشورمان دارند.

وی اظهار داشت: بنابراین باید در راستای تامین معیشت و رفع مشکلات آنها به صورت جدی گام برداشته شود، تا اینکه با همه توان و ظرفیت خود در مراکز تولیدی و خدماتی، کارخانه‌ها و صنایع حضور پیدا کنند و بر فعالیت خود ادامه دهند./فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین