پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:14 - 1395/02/20

بررسی مشکلات کارگران و کارآفرینان شهرستان میبد با حضور فرماندار

جلسه بررسی مسائل و مشکلات کارگران و واحدهای صنعتی میبد با حضور فرماندار، دادستان، رئیس و کارشناسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت، روسای دستگاه های خدمات رسان به بخش صنعت و جمع کثیری از کارگران و کارفرمایان میبد برگزار شد.

کارگرآنلاین: در ابتدای این نشست حسین فلاح، فرماندار میبد با تاکید بر نقش بی بدیل کارگران در شکوفایی و توسعه اقتصاد کشور،‌ خواستار توجه ویژه به این قشر زحمتکش در شرایط کنونی شد.


وی با اشاره به وضعیت نابسامان واحدهای تولیدی با توجه به شرایط حاکم بر کشور و رکود اقتصادی که نشات گرفته از وضع بد کشورهای هدف صادرات محصولات تولیدی شهرستان است گفت: متاسفانه هنوز بسته ای که موجب برون رفت واحدهای تولیدی از وضعیت فعلی است ارائه نشده، لیکن به طور جد این موضوع در سطح مدیران ارشد استان در حال پیگیری است.


فرماندار میبد با اشاره به وضعیت ایجاد شده در صنعت کاشی و سرامیک و عدم امکان صادرات این محصول در شرایط فعلی به کشورهای همسایه با توجه به ناامنی و وضع موجود کشورهای هدف صادرات،خاطر نشان کرد: این امر موجب کاهش تولید 40 درصدی و افزایش بی رویه دپو محصولات تولیدی در برخی از واحدهای کاشی و سرامیک شهرستان گردیده است.


فلاح ضمن تقدیر از مدیران عامل واحدهای تولیدی شهرستان که علی رغم شرایط بد فروش و کاهش 40 درصدی تولیدات کاشی و سرامیک، از بیکاری کارگران خود جلوگیری کرده اند افزود: در هفته های گذشته چندین نشست با حضور دستگاه های خدمات رسان و اجرایی شهرستان برگزار شد تا هماهنگی های لازم جهت همکاری هرچه بیشتر با تولیدکنندگان شهرستان صورت گیرد.


وی بیکاری 300 نفر از کارگران میبد در دو ماه اخیر را فاجعه عنوان و خاطر نشان کرد: این نشان می دهد وضعیت واحدهای صنعتی و کارگران میبد در شرایط بحرانی و نگران کننده ای قرار دارد.


در ادامه این نشست کارگران و کارفرمایان شهرستان خواستار پیگیری جدی حل مسائل و موانع پیش روی تولید، حل مشکلات پیش روی صادرات و همکاری بیشتر دستگاه های خدمات رسان نظیر گاز و برق شدند تا ضمن گذر از وضع موجود لطمه کمتری به کارگران شهرستان وارد آید.
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین