پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:12 - 1395/02/21

مسئول بسیج سازندگی کردکوی خبر داد

اشتغالزایی 150 نفر با اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در کرد کوی

مسئول بسیج سازندگی شهرستان کردکوی گفت: شهرستان کرد کوی در راستا ی تحقق اقتصاد مقاومتی با راه اندازی 59 کار گاه توانست بستر اشتغال 150 نفر را فرا هم کند.

کارگرآنلاین: محمد لشکر‎بلوکی پیش از ظهر امروز در گفت‎و‎گو با خبر‎نگاران با بیان اینکه سپاه و بسیج پیش‎قراول گفتمان و منویات مقام‎معظم‎رهبری است، گفت: سپاه و بسیج پس از ابلاغ سیاست‎های اقتصاد‎مقاومتی در اسفند‎ماه 1392 با هدف تحقق منو‎یات مقام معظم رهبری به عرصه اقتصاد‎مقاومتی ورود پیدا کرد.

مسئول بسیج سازندگی شهر‎ستان کرد‎کوی به قطب‎سازی اقتصاد ‎مقاومتی اشاره کرد و افزود:بر‎اساس رویکردی که فرماندهی سازمان بسیج در کشور دنبال می‎کند اقتصاد قطب‎محور جایگزین روش سنتی در عرصه‎های اقتصاد مقاومتی خواهد شد و برهمین اساس به دنبال شناسایی قطب‎های اقتصادی بودیم تا محصولات با نگاه علمی،سرعت و کیفیت بالایی تولید شوند.

وی ادامه داد: براساس بررسی‎های انجام شده دو عرصه صنعت ریسندگی‎، بافندگی و گیاهان‎دارویی به عنوان مهمترین قطب اقتصادی شهرستان کرد‎کوی شناسایی شدند که قابلیت تبدیل به عرصه اقتصاد موفق را خواهند‎داشت.

اشتغالزایی 150 نفر با اجرای طرح‌های اقتصاد‎ مقاومتی

لشکر‎بلوکی با بیان اینکه در سال گذشته یک میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد‎مقاومتی از شهر‎ستان کرد‎کوی به متقاضیان پرداخت شد، گفت: با راه‌اندازی 59 کار‎گاه اقتصاد‎مقاومتی بستر اشتغال 150 نفر فراهم شد.

وی با بیان اینکه نخستین و مهمترین گام جهت تحقق اقتصاد‎مقاومتی فرهنگ‎سازی و مردمی‎کردن آن است افزود: دولت و مسئولان این بخش در اجرا‎ی سیاست‎های اقتصاد‎مقاومتی از گام نخست غافل شد‎ند این در حالی است که پیشرفت و اثر‎گذاری مناسب اقتصاد‎مقاومتی مستلزم نهادینه‎شدن فرهنگ تولید‎محوری در مردم است.

مسئول بسیج سازندگی شهر‎ستان کرد‎کوی با اشاره به تاکید فراوان و نگاه ویژه مقام‎معظم‎رهبری‎ به مسئله اقتصاد به ویژه اقتصاد‎مقاومتی عنوان کرد: پیشرفت در عرصه مورد‎نظر مستلزم همدلی و همزبا‎نی  دولت و ملت است تا اقتصاد مقاومتی به عنوان فرهنگ غالب اذهان مردم شناخته شود و شعار «هر‎ایرانی یک تولید‎کننده و هر خانه یک کار‎خانه» به ثمر نشیند.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‎های واحد‎های فعال اقتصاد‎مقاومتی بازار‎یابی و فروش محصولات تولیدی است، افزود: جهت حمایت از تولید‎کنندگان و بهبود این مشکل اقداماتی از جمله راه‎اندازی سایت،سامانه پیامکی،برگزاری فروشگاه و نمایشگاه‎های اقتصاد‎مقاومتی در سال جاری انجام خواهد شد./فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین