پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:42 - 1395/02/25

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین:

بسته‌بندی جذاب می‌تواند بازار کالاهای ایرانی را گسترش دهد

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: تبلیغ شرکت‌های بازاریابی قوی در خارج از کشور و برندسازی محصولات با بسته‌بندی جذاب، حرفه‌ای و اثرگذار می‌تواند بازار کالاهای ایرانی را گسترش دهد.

کارگرآنلاین: علیرضا کشاورز قاسمی گفت: در راستای استفاده از اطلاعات حوزه صادرات و توسعه آن ضرورت دارد تا بانک اطلاعاتی صادرات استان قزوین تدوین شود.

وی با اشاره به اینکه حوزه تولید و صادرات باید از یکدیگر تفکیک شود افزود: همه تولیدکنندگان دانش صادرات را ندارند و نمی‌توانند محصولات خود را بازاریابی کرده و به فروش برسانند بنابراین در این زمینه باید بازاریابی محصولات خود را به شرکت‌های بازرگانی واگذار کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین تصریح کرد: البته در این زمینه تولید‌کنندگانی نیز هستند که می‌توانند محصولات خود را صادر کنند و مشتری خارجی نیز دارند که آنها نیز باید به طور جداگانه تقویت شده تا بازار آنها توسعه یابد.

کشاورز قاسمی افزود: در این راستا تقویت شرکت‌های مشاوره‌ای می‌تواند راهگشا باشد، این در حالی است که صادر کننده نیز باید اطلاعات کافی از بازار کشورهای هدف، نظام پولی  این کشورها و قوانین تجارت بین‌المللی داشته باشد.

وی با بیان اینکه تجارت الکترونیک باید توسعه یابد عنوان کرد: استفاده از فناوری‌های نوین در بازاریابی و پیدا کردن مشتریانی که محصولات ایران را می‌پسندند کاری مهم و تأثیرگذار است ولی کافی نیست و به تنهایی نمی‌تواند نیازهای حوزه صادرات را برآورده کند.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین با بیان اینکه زیرساخت‌های توسعه صادرات باید فراهم شود گفت: تبلیغ شرکت‌های بازاریابی قوی در خارج از کشور و برندسازی محصولات با بسته‌بندی جذاب، حرفه‌ای و اثرگذار می‌تواند بازار کالاهای ایرانی را گسترش دهد./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین