پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:12 - 1395/02/26

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان خبر داد

فعالیت 250 تعاونی بانوان در استان زنجان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان از فعالیت 250 تعاونی بانوان در استان زنجان خبر داد.

کارگرآنلاین: احمد غریوی گفت: اداره کل تعاون استان زنجان در راستای استفاده بهتر از ظرفیت بخش تعاون اقدامات متعددی را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه پنجم توسعه سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور 25 درصد تعیین شده است، اضافه کرد: به دلایلی مختلفی این سهم محقق نشده است، اما در تلاش هستیم که در استان زنجان به این وضعیت مطلوب نزدیک‌تر شویم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه برای کیفی‌سازی فعالیت‌های تعاونی‌ها در استان زنجان کمیته مربوط به پالایش تعاونی‌ها تشکیل شده است، افزود: با تشکیل این کمیته تعاونی‌های غیرفعال شناسایی شده و پالایش می‌شود.

غریوی با اشاره به اینکه در ابتدای سال گذشته 4 هزار و 80 تعاونی در استان زنجان فعال بود، گفت: طبق پالایش صورت گرفته تعداد تعاونی‌های استان به 2 هزار و 700 مورد رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه با پالایش دوباره تعداد این تعاونی‌ها نیز کاهش یافته و به 2 هزار مورد رسیده است، اضافه کرد: از مجموع تعاونی‌های استان 450 مورد مربوط به بانوان است که تنها 250 مورد از آنها فعال است.

وی ادامه داد: تعاونی‌های استان در بخش کشاورزی، صنعت، خدمات، تعاونی‌های چند منظوره، تعاونی‌های تامین نیاز مصرف‌کنندگان سه درصد و تعاونی‌های حمل و نقل فعال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان همچنین از تشکیل گروه راهبری تعاون در استان نیز خبر داد و بیان کرد: فراهم کردن زمینه و بستر برای تعامل، هدف از تشکیل این گروه بررسی راهکارهای توسعه تعاون و بررسی مشکلات بخش تعاون، بهره‌گیری از ظرفیت فکری فعالان بخش تعاون برای تدوین و پیشنهاد برنامه‌های عملیاتی،همفکری و تعامل در سیاست‌گذاری‌های اجرایی حوزه تعاون، کمک به ارتقای سهم بخش تعاون، تقویت و ایجاد ارتباط بین تولیدکنندگان کالا و خدمات و مصرف‌کنندگان از اهداف تشکیل این گروه راهبری است./فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین