پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:04 - 1395/03/10

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی:

بدهی ۱۰۰ هزار میلیاردی دولت به تأمین اجتماعی

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به میزان بدهی دولت به این سازمان گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده، دولت بیش از یک‌صد هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است.

کارگرآنلاین: عبدالرحمن تاج‌الدین در حاشیه آیین تودیع و معارفه مدیرکل جید تأمین اجتماعی استان سمنان با اشاره به اینکه این بدهی مربوط به دولت خاصی نیست اظهار داشت: ابن میزان بدهی، در واقع بدهی انباشته دولت به سازمان تأمین اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی طلب انباشته شده‌ای از همه دولت‌ها دارد افزود: به سبب مشکلاتی که در کشور وجود داشته، همه دولت‌‌ها بخشی از تعهدات خود را به سازمان تأمین اجتماعی انجام ندادند.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای کاهش بدهی دولت به تأمین اجتماعی گفت: به دنبال این هستیم که با هماهنگی‌هایی که با دولت شده است و با همکاری شخص رئیس جمهور، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و نیز تعاملاتی که با مجلس انجام شده و مذاکراتی که با علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی داشتیم؛ این بدهی را کاهش دهیم.

تاج‌الدین اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم در قالب بررسی احکام برنامه ششم توسعه، احکامی در برنامه ششم درج کنیم که با استفاده از این احکام بدهی سازمان تأمین اجتماعی را با استفاده از ظرفیت‌های دولت و سازمان تأمین اجتماعی از دولت بگیریم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا تا پایان برنامه ششم توسعه این بدهی پرداخت می‌شود یا خیر تصریح کرد: نمی‌توان گفت که در برنامه ششم همه این بدهی پرداخت می‌شود؛ اما بنا را بر این گذاشته‌ایم که در برنامه ششم تعریف شود و در یک زمان بندی قابل قبول بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شود./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین