پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:37 - 1395/03/19

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری خبر داد

بیانیه ۳ تشکل کارگری درباره شلاق خوردن کارگران معدن آق‌دره

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری با اعلام این خبر که تشکل‌های کارگری نسبت به اتفاق اخیر پیرامون شلاق خوردن کارگران معدن آق‌دره بیانیه صادر کردند، گفت: عذرخواهی وزیر کار هم درد و زخم‌ کارگران شلاق‌خورده را التیام نمی‌بخشد.

کارگرآنلاین: سید هادی ابوی با اشاره به صدور بیانیه سه تشکل کارگری درباره اجرای حکم شلاق کارگران معدن طلای آق دره در بناب آذربایجان غربی اظهار داشت: متاسفانه امنیت کارگران به دلیل سادگی و نجابت آنان در محیط‌های کار به خطر افتاده است.

 

وی افزود: جامعه کارگری نسبت به موضوع شلاق کارگران آق دره ناراحت و بسیار متاسف است، چرا که برخوردهایی این چنینی با اعتراضات صنفی آسیب های اجتماعی و روانی بسیاری در جامعه به دنبال دارد.

 

ابوی با اشاره به اینکه صدور حکم شلاق برای کارگران ساده و اعتراض آنان نسبت به احقاق حقوقشان بسیار تعجب آور است، تصریح کرد: هم اکنون برای مفاسد سنگین و جرم‌های مختلف حکم‌های بسیار سبک و حتی روند طولانی پرونده آنان را شاهد هستیم، اما این کارگران با شکایت کارفرما بلافاصله بعد از دریافت حکم شلاق می‌خورند.

 

وی با بیان اینکه قوه قضائیه باید نسبت به چنین برخوردی فورا واکنش نشان دهد، گفت: علاوه بر این موضوع منتظر اعلام موضع رسمی دستگاه مسئول استان (اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی) درباره مشکلات این کارگران هستیم.

 

ابوی گفت: با وجود اینکه وزیر کار از جامعه کارگری و این کارگران عذرخواهی کرد و اقداماتی را انجام داد، اما این قبیل اقدامات زخم‌های کارگران را التیام نمی‌بخشد و باید نتایج حقوق آنان به طور رسمی بیان شود.

 

* ماجرای قرارداد 29 روزه کارگران یک شرکت نیروگاهی با سوابق 15 ساله

 

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری علاوه بر این به موضوع قراردادهای 29 روزه کارگران یک شرکت نیروگاهی در بناب اشاره کرد و گفت: این کارگران 15 سال است که با قراردادهای 29 روزه کار می‌کنند تا جرات اعتراض و پیگیری حقوقشان را از سوی کارفرما نداشته باشند.

 

وی گفت: از این قبیل رویدادها و ستم به کارگران زحمت کش در چند سال گذشته شاهد هستیم که متاسفانه اقدامی در این باره صورت نمی‌گیرد.

 

ابوی با اشاره به جزییات بیشتر وضعیت این کارگران خاطرنشان کرد: این کارگران 70 تا 80 نفر هستند که به وسیله یک شرکت پیمانکاری برای نیروگاه کار می‌کنند و قرارداد 29 روزه دارند که در این باره نیز خواستار پیگیری جدی مسئولان هستیم.

 

وی گفت: قوه قضائیه و دادگستری در مراجع حل اختلاف نماینده دارند و تعجب می‌کنیم که چرا مسئولان نسبت به رویکردهای توهین هیچ اقدامی نکردند.

فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین