پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:46 - 1395/03/27

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر:

رفع مشکل بیکاری و بهبود فضای اشتغال مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان و مردم است

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر گفت: رفع مشکل بیکاری و بهبود فضای اشتغال در کشور مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان نظام و مردم است.

کارگرآنلاین: مرتضی شهبازی چهارشنبه شب در نشست شورای اداری بخش آبپخش اظهار داشت: رفع مشکل بیکاری و بهبود فضای اشتغال در کشور مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان نظام و مردم است و دولت در این زمینه تلاش خوبی دارد.

وی با تاکید بر اینکه رفع مشکل اشتغال تاثیر مستقیمی بر بهبود شرایط اجتماعی کشور دارد، خاطرنشان کرد: اگر مشکل اشتغال رفع شود، به تبع آن شاهد بهبود در تمامی بخش‌ها و حوزه‌های اجتماعی خواهیم بود.

مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید استان بوشهر بیان داشت: صندوق کارآفرینی امید فاکتورهای متعددی برای بهبود فضای اشتغال و کسب و کار در نظر دارد که یکی از آنها پرداخت تسهیلات به صاحبان ایده و کارآفرینان در مشاغل خرد است.

شهبازی عنوان کرد: ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای به افراد جویای کار از رویکردهایی است که صندوق کارآفرینی امید به آن توجه دارد و باعث بهبود فضای کسب و کار در استان می‌شود.

وی ادامه داد: شناسایی مهارت‌ها و توانایی‌های جوانان و افراد جویای کار و تثبیت مهارتی و توانمندی ایشان از شاخص‌هایی است که صندوق کارآفرینی امید در فعالیت‌های خود به آن توجه دارد.

مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید استان بوشهر گفت: در حال حاضر بازار مصرف حلقه مفقوده‌ای در زنجیره اشتغال است و این در شرایطی است که کشور ما جزء 20 بازار اشباع نشده جهانی است و باید برای بهره‌گیری از این فرصت برنامه‌ریزی کنیم.

شهبازی بیان داشت: بخش آبپخش در سال 94 عملکرد خوبی در بحث استفاده از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید داشته و بر اساس اطلاعات موجود در سال گذشته بیش از پنج میلیارد ریال تسهیلات کارآفرینی به کارآفرینان این بخش پرداخت شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای بهره‌گیری حداکثری از مشاغل خرد باید یک مزیت اصلی هر بخش را انتخاب و بر آن تمرکز کنیم، افزود: دشتستان و آبپخش پتانسیل بالایی در حوزه خرما و نخیلات دارد و مشاغل خرد می‌توانند به این حوزه ورود کنند و به‌عنوان مکمل در کنار یکدیگر قرار گیرند.

مدیر عامل صندوق کار آفرینی امید استان بوشهر گفت: بهره‌گیری از فضای مجازی در حوزه اشتغال از ظرفیت‌های مطلوبی است که برای رفع مشکل بیکاری و اشتغال جوانان می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و ورود به این عرصه سودآوری بالایی با آورده اولیه پایین به همراه خواهد داشت.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین