پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:42 - 1395/03/30

رد شدن آپارات از خطوط قرمز/تصاویر

آپارات با تمامی ویژگی ها به حیاط خلوت ویدیوها و فیلم هایی تبدیل شده است که خارج از قوانین ذکر شده در خود سایت با قوانین عرفی و اخلافی جامعه شدیدا در تضاد می باشد .

کارگرآنلاین:  آپارات یکی از سرویس‌های اشتراک گذاری ویدئو در ایران است.این وب‌گاه همراه با وب‌گاه‌های کلوب و میهن‌بلاگ توسط شرکت فناوران ایده پرداز صبا (صبا ایده) راه‌اندازی شده‌است. و مدیریت آنها بر عهده محمدجواد شکوری‌مقدم می‌باشد.

در دی‌ماه ۱۳۹۱ تعداد بازدید روزانه ویدئوهای آپارات از مرز یک میلیون گذر کرد

در سال ۹۲ از سوی جشنواره وب ایران در بخش چندرسانه‌ای برخط، به انتخاب کارشناسان برگزیده شد و در سال ۹۰ نیز به عنوان بهترین وب‌گاه فیلم برگزیده شد.

اما این روز ها که استحاله فرهنگی و نفوذ در جامعه به صورت محسوسی قابل مشاهده است , آپارات با تمامی ویژگی ها به حیاط خلوت ویدیوها و فیلم هایی تبدیل شده است که خارج از قوانین ذکر شده در خود سایت با قوانین عرفی و اخلافی جامعه شدیدا در تضاد می باشد .

ازموسیقی های تصویری پخش شده در ماهواره ها تا اهنگ های زیر زمینی , از خوانندگی و اهنگ سازی خانم های بدون پوشش عرف جامعه ایرانی تا  ویدیویی هایی از باشگاه بدنسازی بانوان و نحوه آرایش زنان  به بهانه اموزش .

این فایل‌های ویدئویی با یک جستجوی ساده برای تمام کاربران در دسترس بوده و کاربران بدون نیاز به عضویت می‌توانند محتوای ویدئویی این سرویس را مشاهده نمایند.



Untitled-3

Untitled-2



این دسترسی ساده در کنار همه نکات مثبت باعث دسترسی همه قشرهای جامعه به ویدیوهایی با موضوعات مختلف می شود که خود در بعضی موارد باعث ترویج بی بند و باری در جامعه میگردد.

در حال حاضر آپارات برترین سرویس اشتراک‌گذاری محتوای ویدئویی در داخل ایران است. آپارات در بین سایت‌های ایرانی بعد از ورزش۳ و قبل از  در رتبه ۶ قرار دارد. در میان ۱۰۰ سایت پرمخاطب کاربران ایرانی سرویسی اشتراک‌گذاری ویدئو، مشابه آپارات وجود ندارد.

با همه این مطالب شاید نکته قوت اپارات را در کنار ضعف مدیریتی بر محتوای ان , داخلی بودن  و سرعت آن دانست .

ولی نباید فراموش کرد با وجود اینکه تمام ویدیو ها توسط مخاطبان در ان منتشر میگردند , مدیران سایت همچنان نقش ویژه ای در اجازه انتشار به مطالب را داشته و نباید از این وظیفه حساس خود شانه خالی کنند .

برخی ناظران در حالی آپارات را ابزاری مناسب در مقابل یوتیوب مطرح می کنند در حالی که آپارات نیز مثل یوتیوب مسئولیتی را در قبال نشر مطالب  متوجه خود نمی داند ./فاطر24

 
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین