پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:36 - 1395/04/26

رئیس خانه صنعت و معدن ایران:

دولت هنوز درک نکرده که واحدهای تولیدی دیگر توان پرداخت مالیات ندارند

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: تنها جایی که مالیات به دولت می‌پردازد واحدهای تولیدی هستند و دولت هنوز درک نکرده که واحدهای تولیدی دیگر واقعاً توان پرداخت مالیات را ندارند.

کارگرآنلاین: سید عبدالوهاب سهل‌آبادی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن اظهار کرد: همه صنعتگران سپاسگزار مسئولانی هستند که این امنیت را در کشور به وجود آوردند و برای ما حفظ کردند.

وی افزود: به‌راستی‌که کشور ما با توجه به وضعیت آشفته در منطقه یک کشور نمونه از نظر امنیت است و اگر این امنیت نبود شاید صنعتی وجود نداشت پس باید خدا را شاکر باشیم که از این نظر کشور از اهمیت بالایی نسبت به سایر کشورها برخوردار است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در خصوص رکود اقتصادی تصریح کرد: در شرایطی قرار داریم که اقتصاددانان به آن رکود اقتصادی می‌گویند و در شرایط فعلی باید دولت حواس خود را، به صنعتگران و واحدهای تولیدی جمع و متمرکز کند.

وی تأکید کرد: بازار نیاز به پول دارد اما دولت پولی ندارد که در بازار سرمایه‌گذاری کند و در حال حاضر تنها جایی که مالیات به دولت می‌پردازد واحدهای تولیدی هستند و دولت هنوز درک نکرده است که واقعاً دیگر واحدهای تولیدی توان پرداخت مالیات را ندارند.

سهل‌آبادی خاطر نشان کرد: مطمئناً شرکت برق نمی‌تواند برق کارخانه فولاد را قطع کند اما برق کارخانه‌های کوچک را قطع می‌کند و نتیجه این اقدام، این است که این کارخانه تعطیل می‌شود و صنعتگر دیگر پولی برای پرداخت مالیات ندارد.

وی در خصوص خارج‌ شده از رکود اقتصادی گفت: دولت نیاز به پول دارد و تا پول نباشد از این رکود اقتصادی نمی‌توان خارج شد، هیچ استانی در کشور، صنعتی‌تر از استان اصفهان نیست اما دولت در زمان رکود اقتصادی به‌جای کمک و سرمایه‌گذاری، مالیات می‌گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر حقیقتاً واحدهای تولیدی توان پرداختن مالیات را ندارند و حجم واردات به‌صورت قاچاق همه تولیدکنندگان را خسته کرده است.

وی عنوان کرد: باید تشکل‌ها به سمتی بروند که کالا زمانی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد، مصرف‌کننده از جنس و کیفیت محصول رضایت کامل داشته باشد تا مردم به سمت‌وسوی خرید از تولیدات داخل گرایش پیدا کنند.

سهل‌آبادی تأکید کرد: بحث گردشگری یکی از موارد مهم کسب درآمد برای کشور ما محسوب می‌شود که نزدیک به 60 درصد از درآمدهای کشور می‌تواند از خدمات باشد، مردم به فکر سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی از این دسته باشند که بتوانیم به دولت کمک کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی تابه‌ حال با چند تیم بزرگ گردشگری در سطح آسیا و اروپا مذاکره کرده است که در این مذاکره‌ها نتایج خوبی برای سرمایه‌گذاری در این بخش به‌ دست‌ آمده و امیدواریم تا مردم بیشتر به مسائلی فکر کنند که در کشور ما می‌توان به‌ راحتی از آن کسب درآمد کرد./فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین