پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:14 - 1395/04/28

راه‌اندازی درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی در رامسر

رئیس اداره تامین اجتماعی رامسر از راه‌اندازی درمانگاه تخصصی در این شهرستان در صورت به حد نصاب رسیدن بیمه‌شدگان خبر داد.

کارگرآنلاین:  تامین اجتماعی یک سازمان بیمه‌گر است که ماموریت اصلی آن پوشش بیمه‌ای افراد اعم از اختیاری و اجباری است که بخش عمده منابع مالی آن از محل بیمه‌ها تامین می‌شود.

تعهدات این سازمان شامل تعهد در برابر حوادث، کمک هزینه ازدواج، مستمری بازنشستگی و ازکار افتادگی، غرامت دستمزد بیماری و ایام بارداری می‌شود و علاوه بر اینها ارائه دهنده کمک هزینه زن سرپرست خانوار و همچنین هزینه کفن و دفن و... نیز است.

به مناسبت هفته تامین اجتماعی گفت‌وگوی با رئیس اداره تامین اجتماعی و امام جمعه رامسر درباره عملکرد این نهاد در رامسر انجام شده است، که از نطر خوانندگان این رسانه می‌گذرد؛

*پوشش 57 درصدی رامسرها توسط بیمه تامین اجتماعی

رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان رامسر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامسر، با بیان اینکه در شعبه تامین اجتماعی شهرستان فعالیت‌ها و اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: تعداد افراد مددجوی تامین اجتماعی (بیمه‌شدگان اصلی و تبعی) 42 هزار و 151 است.

فرهاد رستمی با اشاره به اینکه 57 درصد از جمعیت شهرستان زیر پوشش بیمه‌ای تامین اجتماعی هستند، اظهار کرد: تعداد بیمه‌شدگان سال 94 این نهاد 14 هزار و 124 نفر بود که از این تعداد 2 هزار و 634 نفر مستمری‌بگیر بودند.

*راه‌اندازی درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی در رامسر

وی با بیان اینکه دفترچه‌های صادر شده یک‌ساله سال 94 به تعداد 29 هزار و 205 جلد بود، افزود: اگر تعداد بیمه‌شدگان افزایش یابد و به حد نصاب برسد درمانگاه تامین اجتماعی رامسر تخصصی می‌شود.

رئیس اداره تامین اجتماعی رامسر با اعلام اینکه بیمه زنان خانه‌دار در شهرستان رامسر به خوبی جا نیفتاده است، تاکید کرد: بانوان بدون داشتن شغل نیز می‌توانند خود را بیمه کنند و از مزایای این سازمان در زمان بازنشستگی بهره‌مند شوند.

*اهدای پاداش ازدواج به بیمه‌شدگان

رستمی خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات تامین اجتماعی اهدای پاداش عقد به زوج‌های جوان که بیمه‌شده اجباری هستند و از تاریخ عقدشان دو سال سابقه بیمه‌ای داشته باشند، است که در سال جاری دست‌کم 812 هزار تومان پاداش دریافت می‌کنند.

وی افزود: البته با توجه به لیست بیمه‌ای که به تامین اجتماعی ارسال می‌شود میانگین دو سال دستمزدشان محاسبه و چنانچه از این مبلغ حداقل، کمتر باشد به همین میزان و اگر بیشتر بود به میزان عدد به دست آمده مشمول دریافت پاداش ازدواج می‌شوند.

رئیس اداره تامین اجتماعی رامسر در زمینه بخشودگی جرائم نیز گفت: کارفرمایان می‌توانند با مراجعه به شعب تامین اجتماعی از مزایای بخشودگی جرائم نیز بهره‌مند شوند.

*نقش تامین اجتماعی در اوضاع نابه‌سامان اقتصادی

 امام جمعه رامسر نیز در گفت‌وگو با فارس درباره خدمات تامین اجتماعی با بیان اینکه امروزه امید به زندگی نقش بسیار مهمی در مناسبات فردی و اجتماعی افراد جامعه دارد، گفت: هر چه امید به زندگی در افراد بالا برود رفتارها و هنجارهای جامعه نیز بهبود خواهد یافت.

سیدجعفر رضایی با اشاره به اینکه روانشناسان و دانشمندان علوم اجتماعی و نیز متولیان امور تربیتی هم بر این باورند که موضوع امید به زندگی همچون آب حیات‌بخش و‌ هوای پاک‌ و ‌سالم برای ادامه زندگی لازم و‌ ضروری است، تصریح کرد: طبیعتا هر چه جامعه جوان‌تر باشد امید به زندگی بالا خواهد بود و‌ هر چه جامعه از درصد پیران بیشتری برخوردار باشد امید به زندگی کمتری در آن مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه جامعه هدف تامین اجتماعی معمولا از افراد بازنشسته، افراد کم‌درآمد و‌ قشر کارگری هستند، افزود: با توجه به اینکه اوضاع اقتصادی کشور نابه‌سامان بوده و مردم به‌ویژه افراد مستضعف و ‌محروم جامعه در معرض آسیب‌های جدی هستند، این سازمان خدمت‌رسان توانسته است تا حدودی در ارتقای سطح امید به زندگی در افراد جامعه و ‌حتی پیرمردان و ‌پیرزنان این مرز و بوم نقشی کلیدی ایفا کند.

رضایی ادامه داد: هر چند این سازمان از نهادها و ادارات دایر شده قبل از انقلاب است ولی با عنایت به نوع مأموریت خود و با توجه به جامعه هدف توانسته خود را با روح انقلاب به خوبی سازگار کند و در راستای اهداف انقلاب گام‌های جدی و ‌مؤثر بردارد./فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین