پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:19 - 1395/05/16

43 درصد از تعاونی‌های گلستان فعال هستند

عضویت 1250 نفر در تعاونی‌های گلستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: 10 هزار و 900 تعاونی ثبت شده در استان گلستان داریم که حدود یک‌هزار و 250 نفر در آنها عضویت دارند.

کارگرآنلاین: به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، امرالله عباسی اظهار کرد: فضای کسب و کار در استان و کشور از حساسیت خاصی برخوردار است و به نوعی موضوع بیکاری، اشتغال، معیشت، پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی، توسعه اقتصادی، سلامت و توسعه یافتگی به این موضوع بستگی دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه وظیفه ما حفظ و پایداری محیط کار است، تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی حمایت از کارگران بیشتر شده اما الان نگرش‌ها به سمت پایداری محیط کار و حفظ شرایط کسب و کار بوده و دید ما این است که بنگاه‌ها هم حمایت شوند.

وی افزود: توقع داریم رسانه‌ها نیز از این رویکرد پشتیبانی کنند و در این مسیر ملاحظات را نیز ببینیم که اگر ما در این شرایط حساس از بنگاه‌ها حمایت نکنیم ممکن است این عقب‌ماندگی زیاد شود در این مدت با مشکلات زیادی درگیر بودیم که هنوز هم هست اما ما از این رکود عبور خواهیم کرد و همان روزهای خوش گذشته تکرار خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: ما در گذشته کارخانه‌های خوبی چون نئوپان شموشک و نئوپان گنبدکاووس را داشتیم و در کنار آن واحدهایی چون لاله‌باغ، کشت و صنعت گرگان و چند مورد دیگر را داشتیم که واقعا از کار و اشتغال آنها افتخار می‌کردیم اما الان وضع جوری شده که از یک طرف بانک‌ها برای کارخانجات مشکل ایجاد می‌کنند و از طرفی مشکلات فروش و عدم نقدینگی باعث شده تا شرایط سخت شود.

عباسی ادامه داد: یکی از مشکلات کشور ما این است که معمولا ابتدا تولید می‌کنیم بعد دنبال بازار می‌گردیم اما در چین ابتدا بازار را پیدا کرده بعد تولید می‌کنند و تاکنون هماهنگی در زمینه عرضه و تقاضا و استفاده از تخصص‌های موجود وجود نداشته است.

وی تاکید کرد: حفظ شرایط فعلی و پایداری محیط کار در رسانه‌ها مهم است و موانع نیز در این راه باید حذف شوند تاکنون در استان 12 مانع شناسایی شده که عزم ما بر حل آنهاست و معتقدیم اگر چند مانع نیز حل شود گشایش خوبی در استان ایجاد می‌شود.

عباسی تصریح کرد: رسیدگی به شکایات کارگران نیز از جمله کارهایی است که توسط ما صورت می‌گیرد و در این راه قضاتی که در شعب کارگری رای می‌دهند باید پشتیبانی شوند تا انگیزه لازم را برای قضاوت داشته باشند.

وی از تشکیل شورای هماهنگی در درون این اداره کل خبر داد و گفت: بعد از ادغام سه وزارتخانه حدود 11 دستگاه شورای هماهنگی را تشکیل داده‌اند و ما هم وظیفه داریم تا این شورا را حمایت و هدایت کنیم.

رئیس شورای قشر سازمان بسیج کارگری استان گلستان خاطرنشان کرد: 10 هزار و 900 تعاونی ثبت شده در استان گلستان داریم که حدود یک‌هزار و 250 نفر در آنها عضویت دارند و 43 درصد از تعاونی‌های استان فعال هستند که این مقدار از نرم کشوری که 37 درصد بوده بالاتر است که علت آن را می‌توان در شرایط اقلیمی اجتماعی و دریایی، مرزی و روستایی بودن منطقه جستجو کرد.

عباسی اذعان داشت: بالغ بر 17 اتحادیه کارگری به همراه یک اتاق تعاون فعال در استان همکاری خوبی با ما دارند و از جمله تعاونی‌های موثر ما می‌توان به تعاونی حمل و نقل، خبازان، معقول کردکوی، تعاونی فراگیر اینچه‌برون اشاره کرد.

وی روکرد جدید تعاونی‌ها را در مسیر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل خواند و اشاره کرد: قرار شده با ایده تمرکزگرایی و تجمعی در تعاونی‌ها از ثبت زیاد تعاونی‌ها خودداری و بیشتر بر روی کیفیت و تعاونی با اعضای بیشتر تاکید کنیم.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین