پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:39 - 1395/05/23

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس:

کارگران معادن ماه‌ها حقوقشان عقب ‌افتاده است

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس گفت:‌ کارگران زغال‌سنگ ماه‌هاست که حقوقشان عقب ‌افتاده، این در حالی است که مافیای واردات، زغال‌سنگ را از خارج از کشور وارد می‌کند.

کارگرآنلاین: سیدحسن حسینی ظهر امروز در جمع شماری از مسؤولان شهرستان شاهرود اظهار داشت: امروز باید چرخه کار را کامل کنیم؛ معدن زغال‌سنگ مهمان‌دوست، کنستانتره شاهرود و دامغان که هزاران کارگر از آنها ارتزاق می‌کردند و می‌کنند، ماه‌ها حقوق کارگرانشان عقب ‌افتاده و باید کنستانتره و زغال‌سنگ از خارج از کشور وارد کنیم و باید دید چرا این اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: مافیای واردات اجازه نمی‌دهد که ما زغال‌سنگ استحصال کنیم؛ در عین حال، اسناد و مدارک می‌گوید قیمت زغال‌سنگ ما از زغال‌سنگی که وارد می‌شود، ارزان‌تر است.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس گفت: جلسه‌ای در سیستان و بلوچستان داشتیم که مافیای واردات اجازه نمی‌دهد این اتفاق بیفتد و ماه‌ها حقوق کارگران به تعویق افتاده است.

حسینی گفت: صادرات انگور نیز مطلوب نیست و انگور کشاورزان ما یک هزار تومان خریداری و به تهران فرستاده و بسته‌بندی و به کشورهای آسیای میانه مخصوصاً مسکو و شوروی صادر می‌شود و به هزاران تومان فروخته خواهد شد؛ ولی کشاورز محروم است.

وی تصریح کرد: نتوانستیم حداقل امکانات را برای صادرات در استان سمنان خودمان تأمین کنیم که امیدواریم با همتی که استاندار سمنان دارد، بتوانیم مجوز مرز هوایی گیریم تا بتوانیم خودمان از شهرستان شاهرود محصولات را صادر کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس گفت: استان سمنان محروم نیست؛ ولی محدودیت داریم و محرومیت‌ها امروز باید از میان برداشته شود؛ زنده کردن تولید داخلی امر مهمی است و با همت مسؤولان، کارگروه‌هایی تشکیل شده تا بتوانیم کارخانه‌هایی که در سطح استان از کار افتاده‌اند و تعطیل هستند، فعال کنیم.

حسینی بیان کرد: اشتغالی که در این واحدهای تولیدی انجام نمی‌شود، را باید به‌روز برسانیم و با پرهیز از واردات تضعیف‌کننده، تولیدات داخلی را تقویت کنیم./فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین