پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:32 - 1395/06/02

در جلسه علنی امروز مجلس مطرح شد

اخراج کارگرانی که به وزیر کار نامه انتقادی نوشتند

روز بعد از مسافرت شما از کار اخراج شدند. آیا نوشتن نامه کارگران به وزیر کار برای رسیدگی به وضعیت اشتغال آنها باید اینگونه پاسخ داده شود؟ چرا باید اینقدر این واحدهای اشتغال گستاخ شده باشند؟ چرا اینقدر دستگاه تعاون، کار و رفاه ضعیف ناتوان شده که به این شکل با کارگران برخورد می‌شود؟

کارگرآنلاین: در جلسه امروز مجلس کمال الدین شهریاری نماینده دشتی و تنگستان در تذکری شفاهی به علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اخراج کارگرانی که به وزیر نامه انتقادی نوشته بودند، انتقاد کرد.

شهریاری در نطق خود خطاب به ربیعی گفت: جناب آقای وزیر پنجشنبه گذشته که شما به استان بوشهر منطقه عسلویه تشریف برده بودید تعداد 4 نفر از کارگران پتروشیمی جم به نمایندگی از کارگران پتروشیمی نامه‌ای را به همراهان شما می‌دهند که در آن از وضعیت نابسامان کارگران روزمزد گلایه شده بود و از شما به عنوان بالاترین مقام در امر سامان بخشی و ایجاد ارتباط بین کارگر و کارفرما خواسته بودند به این نابسامانی رسیدگی کنید.

شهریاری در ادامه گفت: من نمی‌دانم آن نامه به دست شما رسید یا نرسید، ولی این کارگران درست روز جمعه یعنی روز بعد از مسافرت شما از کار اخراج شدند. آیا نوشتن نامه کارگران به وزیر کار برای رسیدگی به وضعیت اشتغال آنها باید اینگونه پاسخ داده شود؟ چرا باید اینقدر این واحدهای اشتغال گستاخ شده باشند؟ چرا اینقدر دستگاه تعاون، کار و رفاه ضعیف ناتوان شده که به این شکل با کارگران برخورد می‌شود؟

نماینده مردم دشتی و تنگستان  در پایان تذکرش، از ربیعی خواست اجازه ندهد کارگران اینقدر مورد ظلم و ستم قرار گیرند.

لازم به یادآوری است هفته گذشته علی ربیعی وزیر کار در سفر به بوشهر از پتروشیمی جم بازدید کرد و از مدیریت این پتروشیمی را مایه افتخار دانست./مشرق

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین