پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:40 - 1395/06/12

عامل اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی

یک کارشناس امور دفاعی استراتژیک گفت: مبارزه با دو عنصر توهم و تنبلی اجتماعی از طریق آگاهی از آمار و ارقام حقیقی و افزایش بهره‌وری عامل اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است.

کارگرآنلاین: یک کارشناس امور دفاعی استراتژیک گفت: مبارزه با دو عنصر توهم و تنبلی اجتماعی از طریق آگاهی از آمار و ارقام حقیقی و افزایش بهره‌وری عامل اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است.

محمدحسین قدیری ابیانه در جلسه فرهنگی مهندسین صنعت و کشاورزی که با موضوع «اقتصاد؛ معبر یا سد نفوذ» در کانون بسیج اراک برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال اقتصاد  مقاومتی اقدام و عمل بر لزوم تقویت روحیه کار و تلاش عمومی تاکید کرد و گفت: تامین کننده مطالبات مردم مشخصا دولت نیست بلکه عموم مردم با افزایش سطح بهره وری خود می‌توانند گامی بزرگ در این راستا بردارند.

 وی از افزایش سطح حقوق ها به عنوان مطالبه مردم یاد کرد و افزود: راهکار تحقق این مطالبه آن است که درآمد سرانه کشور افزایش یابد. با کار و تلاش بیشتر و افزایش کمی و کیفی ساعت مفید کار می‌توان به این مهم دست یافت. مبارزه با دو عنصر توهم و تنبلی اجتماعی از طریق آگاهی از آمار و ارقام حقیقی و افزایش بهره وری عامل اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است، این در حالی است که ایران در زمینه تنبلی اجتماعی مقام دوم را در جهان دارد.

 وی با اشاره به ساعت مفید کار در ایران و مقایسه آن با سایر کشورها مدعی شد: متاسفانه ساعت کار مفید در ایران فقط 22 دقیقه است، این درحالی است که کشور ژاپن و کره جنوبی به ترتیب 8 و 9.5 ساعت زمان مفید کار دارند. نکته دیگر اینجاست که در ایران فروش نفت سهم عمده‌ای در تامین بودجه جاری کشور دارد و کشور کره جنوبی از این منابع بی‌بهره است.  پرهیز از اسراف و داشتن روحیه قناعت منجر به کاهش تقاضا و افزایش سرمایه‌گذاری‌های گسترده و کاهش بیکاری می‌شود.

 این فعال سیاسی با اشاره به موضوعات بانکی در دوران پسابرجام گفت: وجود رابطه با آمریکا در حل مشکلات بانکی بی‌تاثیر است؛ چراکه کشورهایی همچون سوریه هستند که علیرغم رابطه با آمریکا درگیر تحریم و مشکلات دیگر هستند.

 وی در پایان ضمن مذموم دانستن خودتحریمی در همه کشورها، افراد را دعوت به داشتن روحیه کار و فعالیت کرد و گفت: خرید کالای داخلی در همه کشورهای جهان امری پسندیده و مرسوم است و توصیه می‌کنم مردم به جای کالای داخلی، کالای خارجی را از سبد کالای زندگی خود خارج کنند.

وی گفت: کسانی که تعامل با آمریکا را بر حقوق هسته‌ای ما ارجح می‌دانند تعامل را با تصور باز شدن راه‌ها و تبدیل دشمنی‌ها به دوستی ها، برمی‌گزینند و این نشان دهنده دشمن‌ناشناسی این افراد است.

 قدیری ابیانه ادامه  داد: خطرناک‌تر از پروژه نفوذ که یک عامل بیرونی است؛ تنبلی اجتماعی گسترده و داشتن الگوی مصرف نادرست است که یک عامل درونی و بسیار تاثیرگذار در اقتصاد کشور است./جام نیوز

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین