پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00008:50 - 1395/06/27

روحانی دستور پرداخت بدهی دولت به کارخانه‌های قند را صادر کرد

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کارخانه‌دارن حدود ۱۵۰ میلیارد تومان از دولت طلب دارند گفت: رئیس‌جمهور دستور پرداخت طلب کارخانه‌های قند را صادر کرد، این طلب باعث شده که چغندرکاران نیز نتوانند مطالبات خود را از کارخانه‌ها دریافت کنند.

کارگرآنلاین: محمود حجتی در پاسخ به این سؤال که وزارت جهاد کشاورزی در جریان مطالبات چغندرکاران از کارخانه‌های قند است و در صورت تأیید، چه تصمیمی برای رفع این مشکل دارد  اظهار کرد: وضعیت مطالبات کارخانه‌های قند به چغندرکاران بررسی شده و اقداماتی برای رفع این مشکل در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: منشاء این مشکل، بدهی دولت به کارخانه‌های قند است و ما برای رفع این مشکل در حال تلاش هستیم و رئیس‌جمهور دستور داده‌اند که بدهی دولت به  کارخانه‌ها پرداخت شود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با پرداخت بدهی دولت به کارخانه‌های قند مشکل مطالبات چغندر کاران از کارخانه‌ها نیز رفع می‌شود.

وی تصریح کرد: بدهی کارخانه‌های قند به چغندر کاران مبلغ زیادی نیست، به‌طوری‌که کشاورزان عمده پول خود از فروش چغندر را دریافت کرده‌اند اما هنوز کمتر از  5 درصد آن باقی‌مانده است.

حجتی گفت: کارخانه‌های قند نیز 140 میلیارد تومان تا 150 میلیارد تومان  از دولت طلب دارند که درصدد رفع این مشکل هستیم.

به گزارش خبرنگار تسنیم، بدهی دولت به کارخانه‌داران شرایطی را به وجود آورده است که کارخانه‌دارن نیز مطالبات کشاورزان را نپردازند.

گفتنی است که سال زراعی 95-96 آغازشده است اما چغندرکاران مطالبات سال گذشته خود را به‌طور کامل دریافت نکرده‌اند تا بتوانند برای کشت سال جدید اقدام کنند./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین