پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:01 - 1395/07/01

فعال کردن بیش از 120 واحد تولیدی راکد در سال اقتصاد مقاومتی

استاندار اردبیل گفت: از ابتدای سال و در قالب ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی و تسهیل و رفع موانع تولید سعی کردیم تا موانع، مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کرده و زمینه فعال کردن 120 واحد تولیدی را فراهم کنیم.

کارگرآنلاین: مجید خدابخش صبح امروز در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی در اردبیل اظهار کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان در قالب این ستاد برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مشخصی را انجام دادند تا با گذر از شرایط کنونی بتوانیم به توانمندی واحدهای تولیدی کمک کنیم که این واحدها اغلب در بخش‌های صنعتی و کشاورزی توانمند شده و یا در مرحله توانمندی قرار دهیم.

وی افزود: تمام دستگاه‌هایی اجرایی برنامه‌های یک ساله خود را در بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها برای فعال کردن واحدهای تولیدی و صنعتی و ایجاد طرح‌های جدید با رویکرد اشتغال مولد ارائه کردند که امیدواریم این برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها به رونق بیشتر و خروج از رکود منجر شود.

استاندار اردبیل گفت: در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده ما از ابتدای سال و در قالب ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی و تسهیل و رفع موانع تولید سعی کردیم تا موانع، مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کرده و زمینه فعال کردن 120 واحد تولیدی را فراهم کنیم.

خدابخش تصریح کرد: مزیت استان اردبیل هم در بخش کشاورزی و هم گردشگری و معدن و صنعت بسترساز این تحول و تحرک جدی خواهد بود و باید تلاش واقعی را انجام داد تا یک بتوان بند به بند اقتصاد مقاومتی که در قالب یک مجلد ارزشمند در استان تهیه شده است به تحقق آن کمک کرد.

رئیس شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه به صورت هفتگی و حتی روزانه وضعیت ترزیق منابع برای واحدهای تولیدی و صنعتی رصد می‌کنیم و تلاشمان بر این است تا همه واحدهای راکد و نیمه فعال به چرخه تولید بازگردند، یادآور شد: با تزریق منابع اعتباری به شکل دقیق با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی تلاش بر این است تا در نیمه دوم امسال نیز بیش از 100 واحد تولیدی فعال شود که در این ارتباط در مجموع برای 60 طرح کشاورزی بیش از 62 میلیارد تومان و همچنین 104 طرح صنعتی نیز بیش از 101 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

خدابخش با بیان اینکه جلسات ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی به صورت هفتگی برگزار می‌شود، گفت: بیشترین تاکید ما در تولید محصولات صادرات‌محور است که در شمال استان اردبیل با سرمایه‌گذاری بیش از یک‌میلیارد دلاری در بخش آب و خاک تلاش بر این است تا یک بستر مناسب در افزایش توانمندی اقتصادی شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه در نیمه دوم سال زنجیره پرداخت تسهیلات و خروج از رکود برای بسیاری از واحدهای تولیدی استان فراهم می‌آید گفت: این حرکت زمینه یک تحول و تحرک اقتصادی ارزشمندی را فراهم می‌آورد.

منبع:فارس
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین