پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:01 - 1395/07/03

طرح تکاپو سالانه 670 هزار نفر را به اشتغال وا می‌دارد

کلینیک‌های اشتغال در استان‌ها فعال می‌شوند

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حوزه کارآفرینی برای تحول و اشتغال کارخانه‌ها در حال فعال کردن کلینیک‌های اشتغال در استان‌ها هستیم.

کارگرآنلاین: جمشید تقی‌زاده پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اظهار کرد: کاستن از رنج مردم و افزایش رفاه اجتماعی خدمت بزرگی است که خداوند در اختیار ما قرار گذاشته است.

وی بیان نکردن موفقیت‌های این وزارتخانه را بی‌انصافی دانست و افزود: امروز در عرصه رفاه اجتماعی دو بحث شاخص داریم یکی بحث امنیت قضایی و دیگری بحث بیمه‌ها است که حرف اساسی در این وزارتخانه بیان شده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تحرک چشمگیر در بخش تعاون گفت و افزود: در زمینه اشتغال کارهای ارزشمندی صورت گرفته از جمله طرح تکاپو که برای اشتغالزایی در کشور انجام شد و سالانه 670 هزار نفر را به اشتغال وا می‌دارد.

وی در ادامه گفت: باید در بیمه بیکاری تحول اساسی ایجاد شود و در حوزه کارآفرینی و اشتغال برای تحول و اشتغال کارخانه‌ها در حال فعال کردن کلینیک‌های اشتغال در استان‌ها هستیم که اصفهان به عنوان یکی از استان‌های مهم در این طرح قرار دارد.

تقی‌زاده با اشاره به اینکه تشکل‌ها و نهادهای اجتماعی باید خود به همان اندازه که گسترش پیدا می‌کنند وزاتخانه نیز قدرت پیدا می‌کند گفت: سه کارگروه در حوزه اشتغال تاسیس شد که از جمله آنها به کارگروه تامین اجتماعی و فنی و حرفه‌ای برای تربیت نیروی فنی متخصص و کارگروه تامین اجتماعی و روابط کار می‌توان اشاره کرد.

وی از ایجاد جنبش عظیمی برای شنیدن صدای محرومان در این وزارتخانه خبر داد و گفت: 11 هزار نفر تحت بیمه سلامت قرار دارند که امیدواریم نمایندگان مجلس در برنامه ششم حتما از آن حمایت کنند.

وی در خصوص تغییر مدیریت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ای که در دولت داریم سقف هر مدیریت چهار سال است که اگر این سقف نبود چه بسا این تغییرات انجام نمی‌شد.

وی در ادامه از وجود 20 آیتم برای انتخاب مدیرکل این اداره گفت و اظهار کرد: مدیرکل جدید از بین افراد زیادی به علت دارا بودن آیتم‌های موجود پذیرفته شده که با تلاشی که داشتیم ایشان را در قبول کردن این مسؤولیت‌ مجاب کردیم تا نگذاریم افراد دیگر از خارج از استان یا بدنه‌ای غیر از بدنه این اداره مدیریت را برعهده گیرد.

منبع: فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین