پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:17 - 1395/07/05

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران خبر داد

کارفرمایان خواستار بازگشت لایحه اصلاح قانون کار به دولت شدند

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران با اشاره به اینکه خواهان بازگشت لایحه اصلاح قانون کار به دولت هستیم گفت: در چند ماده با کارگران اختلاف نظر داشتیم که مقرر بود در شورای عالی کار بررسی شود.

کارگرآنلاین: محمد عطاردیان درباره بازگشت لایحه اصلاح قانون کار به دولت گفت:کارفرمایان و کارگران شرکای اجتماعی دولت هستند، بنابراین دولت نباید بدون مشورت با این دو گروه کاری در زمینه اصلاح قانون کار انجام دهد و این قوانین باید با نظر دو گروه کارگری و کارفرمایی تنظیم و ابلاغ شود.

 وی با بیان اینکه در آخرین جلسه کمیسیون اجتماعی مقرر شد که لایحه به امضای نمایندگان کارگران و کارفرمایان برسد و به مجلس ارسال شود گفت: اگر امضای ما پای این لایحه است مورد تأیید است در غیر این صورت تأیید نمی‌کنیم.

عطاردیان افزود: در 15 جلسه تمام مواد قانون کار با حضور کارفرمایان و کارگران و دولت بررسی شد که صورتجلسه آن به دولت ارسال شده است، در چند ماده اختلاف نظر داشتیم که  مقرر شد در شورای عالی کار بررسی و پس از تأیید آرا به تصویب برسد.

 دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران بیان کرد: به مجلس اعلام می کنیم برای اصلاح این قانون اقدامی نکند مگر این که لایحه در شورای عالی کار به امضای کارگران و کارفرمایان برسد در غیر این صورت اینگونه اصلاح قانون چالش‌هایی را به همراه دارد.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین