پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:44 - 1395/07/05

تصمیمات عجیب مهره وزیر ورزش در استقلال؛ از قدرت نمایی تا مذاکره با فرهاد مجیدی

رئیس هیأت مدیره استقلال در یک سال فعالیت خود در این باشگاه در صدر اخبار قرار گرفته است و البته با تصمیم‌های عجیبش بارها این باشگاه را به حاشیه برده است.

کارگرآنلاین: با نگاهی به عملکرد شهاب جهانیان، عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال و البته نزدیک‌ترین فرد به محمود گودرزی در طول یک سال فعالیتش در این باشگاه، به خوبی می‌توان فهمید که او نقش اول در تصمیم‌گیری‌ها در این باشگاه بوده است.

این در حالی است که گودرزی روز شنبه حمله تندی علیه بهرام افشارزاده مدیرعامل سابق استقلال انجام داد و مدعی شد که اعضای هیأت مدیره هرگز در جریان هزینه‌هایی که او روی دست باشگاه گذاشته است نبوده‌اند.

اینکه جهانیان درست یک روز بعد از تساوی استقلال برابر پیکان در هفته چهارم لیگ برتر صراحتا از نتایج این تیم انتقاد کرد خود نشان می‌دهد که او هرگز در حفظ آرامش استقلال کمکی نکرده است.

از همه این‌ها گذشته رئیس هیأت مدیره استقلال چند روز بعد از این اتفاق جلسه‌ای با فرزاد مجیدی در وزارت ورزش و جوانان برگزار کرد و به او برای سرمربیگری فرهاد مجیدی در این تیم پیشنهاد داد.

* اختیار تام از سوی وزارت ورزش

تمام فعالیت‌هایی عجیب جهانیان در هیأت مدیره استقلال به خاطر اختیارت تامی است که گودرزی به او داده است. این اختیارات به نوعی دخالت در کار هیأت مدیره استقلال بوده است و همین شده که فعالیت یک ساله جهانیان در استقلال با این حجم از انتقاد از سوی افراد نزدیک به باشگاه روبرو شده است.

حالا این که گودرزی ادعا کرده است اعضای هیأت مدیره استقلال از فعالیت های افشارزاده بی خبر بوده‌اند موضوع بسیار عجیبی است که احتمالا باید پاسخ قانع کننده‌ای به این موضوع داشته باشد.

* جلسه عجیب با مهدی رحمتی و خسرو حیدری

حدود دو هفته پیش بود که سایت باشگاه استقلال عکسی از جلسه بین جهانیان با مهدی رحمتی و خسرو حیدری منتشر کرد که این موضوع به گفته خیلی‌ها قدرت نمایی رئیس هیأت مدیره استقلال بوده است.

این که چرا رئیس هیئت مدیره باید با ستاره‌های استقلال جلسه برگزار کند و البته اصرار داشته باشد که عکس‌های آن در سایت رسمی باشگاه منتشر شود بی‌تردید می‌تواند نشان دهد که جهانیان چقدر به دنبال قدرت نمایی در باشگاه است.  

* استعفای عجیب افشارزاده

استعفای افشارزاده به دلیل آنچه مشکل بازنشستگی خوانده شده تنها به دلیل اختلاف این مدیرقدیمی با جهانیان بوده است. حالا که عده‌ای ادعا کرده‌اند که استقلال بعد از رفتن افشارزاده دیگر رنگ آرامش را به خود ندیده است، باید دلیل آن را در اختلافش با جهانیان جستجو کنند.

* ماجرای کنارگیری حسنی‌خو

بعد از استعفای افشارزاده، حسنی‌خو به عنوان سرپرست باشگاه استقلال انتخاب شد اما چون صراحتا اعلام کرد که حاضر نیست با جهانیان کار کند و احتیاج به اختیار کامل دارد، او را وادار به کناره‌گیری از سمتش کردند.

* اختلاف با افتخاری

عجیب‌ترین اتفاق در دوران مدیریت جهانیان اختلافش با افتخاری است چرا که خودش او را به عنوان مدیرعامل استقلال پیشنهاد کرد.

* شکست در پروژه بازگشت نظری جویباری

جهانیان دو ماه پیش قصد داشت نظری جویباری را به عنوان معاون ورزشی باشگاه استقلال انتخاب کند که این موضوع با مخالفت صریح افتخاری روبرو شد. جالب است که وزیر ورزش و جوانان در مصاحبه اخیرش به افرادی طعنه زده است که به نظر می‌رسد یکی از آنها همین علی نظری جویباری است  ولی فرد نزدیک به او در باشگاه استقلال تصمیم گرفت وی را به تیم مدیریت این باشگاه اضافه کند.

* اعطای پست به هاشم ساعدی و روشن

چندی پیش بود که در سایت باشگاه استقلال هاشم ساعدی به عنوان سخنگوی هیئت مدیره و روشن به عنوان مشاور فنی جهانیان انتخاب شد اما این خبر با درخواست افتخاری خیلی زود از روی سایت برداشته است. این اتفاق عجیب است در حالی رخ داد که رییس هیئت مدیره در هیچ باشگاهی حق انتصاب ندارد.

* مذاکره مستقیم با بازیکنان استقلال

برای وزیر ورزش و جوانان که مدعی است اعضای هیئت مدیره در جریان فعالیت افشارزاده در فصل نقل و انتقالات نبوده اند ذکر همین نکته کافی است که امید ابراهیمی، خسرو حیدری، کاوه رضایی و بختیار رحمانی در مذاکره با جهانیان تصمیم گرفتند با استقلال قرارداد امضا کنند و اتفاقا این بازیکنان گران قیمت‌ترین بازیکنان این تیم هم هستند.

* خط و نشان برای منصوریان

در روزی که گودرزی از تمرین استقلال دیدن کرد و با بازیکنان این تیم دیدار داشت، شهاب جهانیان در گوشه‌ای از زمین برای منصوریان خط و نشان می‌کشید که در صورتی که در دربی 83 نتیجه نگیرد، بهتر است خودش استعفا بدهد.

جالب است بدانید که سه هفته پیش از آغاز لیگ شانزدهم، جهانیان به همراه رحمتی در دفتری در خیابان جردن با منصوریان صحبت کردند و از وی خواستند تا هدایت آبی‌پوشان را برعهده بگیرد ولی حالا چه اتفاقی افتاده است که وی با منصوریان به مشکل خورده را باید از مشاور وزیر ورزش و جوانان سوال کرد.
منبع: نسیم آنلاین
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین