پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:26 - 1395/07/06

تغییر در حدود اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

بررسی قانون کار با حضور شرکای اجتماعی در مجلس

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ادغام وزارت تعاون در کار و رفاه اجتماعی نیازمند تعیین اختیارات جدید و یا انتقال آن از وزارتخانه‌های قبلی و ایجاد ساختار جدید است، گفت: در بررسی قانون کار نیز شرکای اجتماعی دعوت خواهند شد.

کارگرآنلاین: رضا شیران خراسانی با بیان اینکه موضوع لایحه حدود اختیارات و وظایف جدید وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است اظهار داشت: از سال 90 که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادغام شد حدود اختیارات و شرح وظایف آن به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسید اما هم اکنون درحال بررسی این لایحه هستیم.

وی افزود: در لایحه پیشنهادی دولت حدود اختیارات و وظایف وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این وزارتخانه ادغام شده منتقل شده است اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی معتقدند که اختیارات باید براساس تغییرات و شرایط فعلی از پایه نوشته شود.

عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا قانون کار به دولت بازگردانده خواهد شد یا خیر گفت: این قانون به دلیل قدیمی بودن نیازمند تغییراتی است و قطعا در جریان تغییرات نظرات شرکای اجتماعی یعنی دولت، کارفرمایان و کارگران گرفته می‌شود.

وی گفت: نظر تشکلات صنفی کارگری بر این است که این لایحه به دولت بازگردانده شود اما به اعتقاد ما این قانون باید با تغییراتی با حضور شرکای اجتماعی همراه شود چرا که برخی از جنبه‌های آن تک‌بعدی نوشته شده است.

شیران خراسانی معتقد است که سایر قوانین از جمله قانون تجارت، بیمه،‌گمرک، مالیات، بانکداری و کار سال‌های بسیاری است که تغییراتی نداشته‌اند و بسیاری از مواد آن با یکدیگر تعارض دارند که منجر به ایجاد موانع در فضای کسب و کار ایران شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه تعارضات قوانین مورد اشاره در پژوهشی در حال استخراج است گفت: معتقدیم که تمام قوانین و اسناد بالادستی اقتصادی ایران باید براساس مدل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تنظیم شود اما در ابتدا نیازمند رفع تعارضات در قانون هستیم.

منبع: فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین