پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00009:28 - 1395/07/06

دولت موضوع اشتغال را در اولویت قرار داد

قاچاق، مهمترین معضل اقتصاد کشور

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعتراف به این موضوع که قاچاق کالا به مهمترین معضل اقتصاد ایران تبدیل شده است، گفت: باید درباره جلوگیری از قاچاق کالا تدبیری اندیشیده شود.

کارگرآنلاین: علی ربیعی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در جریان ششمین اجلاسیه اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران با اشاره به اهمیت صنوف در اقتصاد کشور و اثرگذاری آنان در جریان اجتماعی اظهار داشت: صنوف از تولید تا توزیع محصولات را به خود اختصاص داده‌اند و به عنوان یک زنجیره از ابتدا تا انتهای فرایند تولید در رویه خدمت‌رسانی هستند.

وی با بیان اینکه اصناف از مهمترین گروه‌های اجتماعی ایران به شمار می‌رود، تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک دستگاه چند وجهی است و از مسیرهای مختلف با اصناف در ارتباط است.

ربیعی با اشاره به موضوع اشتغال که یکی از بخش‌های زیرمجموعه وزارت کار به شمار می‌رود، گفت: در درجه اول موضوع اشتغال در دستور کار دولت آقای روحانی قرار گرفته و در این زمینه نیازمند همکاری دستگاه‌ها هستیم.

وی افزود: در جریان ایجاد اشتغال موضوع بهره‌وری و فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از اصول پایداری آن مورد تاکید قرار گرفته است که در این خصوص باید یک فصل مشترک بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و اصناف ایجاد شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه موضوع بیکاری را به طور نسبی در کشور هضم کرده‌ایم گفت: در این خصوص موضوع بنگا‌ه‌های خرد و کوچک سهم بالایی در این جریان داشتند. بنابراین سعی داریم تا در بخش خدمات مولد اشتغالزایی را افزایش دهیم.

وی گفت: یکی از مهمترین دستور کارهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد یک زنجیره کامل از بنگاه‌های خرد و کوچک در اقتصاد کشور است تا ضمن افزایش بهره‌وری قدرت رقابت‌پذیری آ‌نان افزوده شود.

ربیعی در ادامه سخنان خود به ضربات سنگین قاچاق کالا به کشور اشاره کرد و در این باره اعتراف کرد که قاچاق به بخش تولید کشور ضربه زده است و باید برای آن تدبیری اتخاذ شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه ظرفیت‌های بخش تعاون کشور برای ارائه خدمات صنوف را بالا توصیف کرد و گفت: در این خصوص صندوق سرمایه‌گذاری تعاون و بانک رفاه کارگران در خدمت صنوف خواهند بود.

وی همچنین پیشنهاد کرد تا از اصناف در شورای عالی کار و هیات‌های تشخیص نماینده‌ای حضور داشته باشد و مسیر کسب و کار هموار شود.

ربیعی گفت: علاوه بر موضوع شورای عالی کار و هیات تشخیص می‌توان بازرسی‌های وزارت کار را به اتاق اصناف واگذار کرد و در این باره اطلاعات لازم با معاونت فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی مورد تبادل قرار گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از طرحی خبر داد که بر اساس آن قرار است بودجه 2200 میلیارد تومانی بیمه بیکاری صرف تقویت بنگاه‌های خرد و کوچک و معرفی بیکاران به این بنگاه‌ها تخصیص داده شود.

منبع: فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین