پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:27 - 1395/07/11

گزارش دیوان محاسبات از حقوق‌های نجومی

در سال ۹۴ برخی مقامات حقوق بالای ۲۰۰میلیون دریافت کردند

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: در سال ۱۳۹۴، ۱۳هزار و ۸۷۳ نفر از رده‌های بالای مدیریتی بودند که ۳۹۷ نفر از آنها حقوق بالای ۲۰۰میلیون ریال دریافت کردند.

کارگرآنلاین: عادل آذر رئیس سازمان دیوان محاسبات کشور صبح امروز (یکشنبه 11 مهرماه) با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گزارش این نهاد درباره حقوقهای نجومی را قرائت کرد و گفت: حقوق و مزایای پرداختی از سال 88 تا 94 مورد بررسی قرار گرفت که این مصوبه و ابلاغیه به رؤسای قوای سه‌گانه، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، قوه قضائیه و قضات، نمایندگان مجلس، نهادها و مؤسساتی که زیر نظر مقام معظم رهبری هستند تهیه و ابلاغ شد.

وی درباره خالص پرداختی مستمر و غیرمستمر معاون اول رئیس جمهور، نواب رئیس مجلس، اعضای شورای نگهبان، معاونین رئیس جمهور، وزرا و نمایندگان بیان کرد: حداکثر پرداختی آن 100 میلیون ریال و برای سایر معاونین و تمامی مدیران مشمول و  غیرمشمول این قانون حداکثر 3 برابر سقف موضوع ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری تا 200 میلیون ریال است.

عاد‌ل آذر درباره دریافتی 93 هزار و 460 نفر از مقامات و مدیران کشور گفت: در سال 1394، 13 هزار و 873 نفر آنها از رده‌های بالای مدیریتی بودند که صرفاً 397 نفر معادل 4دهم درصد، حقوق بالای 200 میلیون ریال دریافت کردند.

رئیس دیوان محاسبات کشور درباره بیشترین میانگین ماهانه پرداختی بخش خصوصی تصریح کرد: بیشترین پرداختها در حوزه بانکها و بیمه‌ها به‌مبلغ 322 میلیون و 333 هزار ریال مربوط به بانک صادرات ایران بوده است که به مدیرعامل وقت آن پرداخت شد.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین