پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00015:25 - 1395/07/13

دختر دانشجو در این وزارت ۱۲ میلیون حقوق می‌گیرد!

نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به اینکه در موضوع واردات انحصاری شکر چند صد میلیون پول میان چند نفر تقسیم شده است گفت: رانت خواران درزمان تعطیلی کارخانجات قند ریزی ،‌شکرهای وارداتی خود را فروخته‌اند.

کارگرآنلاین: نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه 13 مهر و در جریان طرح سوال خود از محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی درباره علت عدم کنترل قیمت شکر و تعطیلی اکثریت کارخانجات قند ریزی گفت: عدم کنترل قیمت شکر علاوه بر افزایش قیمت در بازار باعث تعطیلی کارخانجات و بیکار شدن کارگران شده است.

وی با اشاره به اینکه دولت با سیاستهای اشتباه که به سود رانتخواران است باعث بیکاری تعداد زیادی کارگر شده است خاطرنشان کرد: کارخانجات شکلات سازی که چند هزار نفر در آن اشتغال دارند کارگران را به مرخصی اجباری می‌فرستند.

قاضی‌پور خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت چرا همزمان با تولید شکر در کارخانجات اجازه واردات شکر می‌دهید و تولید ملی را فلج می‌کنید. پشت پرده نوسانات قیمت چه کسانی هستند؟

وی ادامه داد: کدام زالو صفتان و رانت خواران به هنگام تعطیلی کارخانجات قند شکرهای وارداتی خود را فروختند؛ این ماشین‌های 4-5 میلیاردی در سطح شهر متعلق به همین رانتخواران است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ارائه آمارهای غلط از موجودی و قیمت شکر به مسئولان گفت: چرا مجوز انحصاری واردات شکر به دو نفر داده شده است؟ چرا اسم طرفهای قرارداد ذکر نشده است؟

وی با ذکر این نکته که رئیس دفتر یکی از معاونان وزیر 21 میلیون تومان حقوق می گیرد گفت: یک دختر دانشجو در وزاتخانه 12 میلیون حقوق می‌گیرد. چرا فرزندان خود و فرزندان رفقای خود را وارد وزارتخانه کرده‌اید؟

این نماینده مجلس گفت: در این قضیه شکر چند صد میلیون تومان پول میان چند نفر تقسیم شده است.

وی در بخش دوم توضیحات خود درباره سوالش از وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه وزیر کشاورزی موجب شد قیمت شکر در طول ۱۰ روز از ۲۲۰۰ تومان به ۳۸۰۰ تومان برسد خطاب به او اظهار داشت: سر ملت کلاه نگذارید!

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: حجتی جهاد کشاورزی در پاسخ خود به نمایندگان درباره حقوق‌های ۲۰ میلیونی و استخدامات فامیلی در وزارت جهاد کشاورزی توضیح نداد.

منبع: فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین