پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:02 - 1395/07/26

تحت پوشش بودن 6 هزار نابینا از 19 هزار فرد دارای مشکل اختلال بینایی

گلایه از کارشکنی‌ها و سنگ‌اندازی‌ها در اشتغال معلولان

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان‌شرقی با گلایه از کارشکنی‌ها و سنگ‌اندازی‌ها در اشتغال معلولان گفت: 19 هزار فرد در استان دارای مشکل اختلالات بینایی هستند که از این تعداد 6 هزار نفر تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان هستند.

کارگرآنلاین: محسن ارشدزاده، گفت: با توجه به اینکه شورای هماهنگی سازی استان زیر نظر مستقیم استاندار بوده است، که در غیاب وی معاونت عمرانی به این امور رسیدگی می‌کند.

وی ادامه داد: در راستای اقدامات مناسب‌سازی فضای عمومی، خیابان‌ها و پارک‌ها برای تردد معلولان جلسات و گزارش عملکرد‌های زیادی انجام گرفته است که در خود شهرداری نیز کمیته مناسب‌سازی تشکیل شده است و در آینده شاهد خدمات ارزنده‌ای خواهیم بود.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه یک کارشناس از طرف کمیته نظارت به اداره‌ها مراجعه می‌کند و این اماکن را مورد بررسی قرار می‌دهد، گفت: این کار جهت برای بررسی محیط اداره‌ها جهت حضور مراجعه کنندگان معلول بوده تا بتوانند خدماتی برای این قشر نیز داشته باشیم.

وی ادامه داد: تمام گزارشات به دست فرماندار رسیده و با مسؤولیت وی پیگیری و گزارش می‌شود.

ارشدزاده در خصوص اشتغال معلولان نیز گفت طبق قانون جامعه تمام دستگاه‌ها موظف به رعایت حقوق معلولان و استخدام از طریق سهمیه سه درصد هستند که با پیگیری‌ها تا حدودی این حق و حقوق رعایت می‌شود.

وی اضافه کرد: البته در این موارد کارشکنی‌هایی نیز صورت گرفته است که با پیگیری برخی موارد و همچنین ارجاع به دیوان عدالت اقدام به حذف این کارشکنی‌ها کرده‌ایم.

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان‌شرقی در گفتگو با فارس خاطرنشان کرد: 19 هزار فرد در استان دارای مشکل اختلالات بینایی هستند که از این تعداد 6 هزار نفر تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان بوده که برای این افراد تسهیلات و امکاناتی در حد توان صورت می‌گیرد.

وی در پایان به همدلی و همکاری سایر دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در زمینه اشتغال، ارائه خدمات و ... تأکید کرد و افزود: نباید برخی از افراد در این مسائل سنگ‌اندازی کنند بلکه باید همه به صورت همدل و واحد حضور معلولان را در محیط‌های اجتماعی قبول کنیم و به توانایی‌ها آن‌ها اعتقاد داشته باشیم.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین