پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:46 - 1395/07/28

در کوتاه‌مدت کاری نکنیم، مردم تحمل نخواهند کرد

وضعیت بیکاری در کشور بسیار بد است

معاون اجرایی رئیس‌جمهور اذعان کرد: وضعیت بیکاری در کشور بسیار بد است و باید برای رفع آن در کوتاه‌مدت چاره‌اندیشی شود.

کارگرآنلاین:  محمد شریعتمداری سه‌شنبه‌شب در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: بر اساس نظرسنجی‌ها درصد بالای بیکاری مشکل جدی در این استان است که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

وی بیکاری را مهم‌ترین مشکل خراسان‌رضوی در وضعیت کنونی برشمرد و خاطرنشان کرد: در این سفر با هرکسی که ملاقات کردیم، به موضوع بیکاری در خراسان‌رضوی اذعان کرد و لذا باید به‌صورت ویژه به این موضوع توجه کنیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور تصریح کرد: تولیت آستان قدس رضوی هم در دیداری که با ایشان داشتم، به این موضوع اشاره کرد و گفت که در دوره کوتاه فعالیتم در این مجموعه تاکنون هزار درخواست اشتغال به بنده ارائه‌ شده است.

شریعتمداری اضافه کرد: برای چاره‌اندیشی و تصمیم‌گیری جهت رفع معضل بیکاری در این استان در کوتاه‌مدت باید پیشنهاد دستگاه‌های اجرایی دریافت شده و موردبررسی قرار گیرد.

وی بابیان اینکه وضعیت بیکاری در کشور بسیار بد است، گفت: باوجود اشتغال ایجاد‌شده در سال‌های اخیر به دلیل انباشت بیکاری در دولت‌های گذشته، چندان اثرگذار نبوده است و اگر با طرح‌های کوتاه‌مدت برای رفع معضل بیکاری اقدام نشود، قطعاً مردم تحمل سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت در طرح‌های اشتغال‌زایی را نخواهند داشت.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در این جلسه به گزارش شورای هماهنگی بانک‌های استان واکنش نشان داد و گفت: طبق گزارشی که ارائه شد، رشد منابع بانکی استان در 6ماهه نخست امسال، 14درصد بوده؛ در‌حالی‌که میزان رشد مصارف بانکی، 9.4درصد بوده است، تناسب‌نداشتن این میزان مصارف و منابع، نیازمند ارائه توضیح است.

شریعتمداری افزود: اگر میزان رشد مصارف بانک‌های استان در نیمه نخست امسال بیش از میزان رشد منابع بانکی نبوده، حداقل باید میزان رشد این دو عدد یکسان باشد.

وی ادامه داد: بخشی از مصارف بانک‌ها مربوط به مطالبات بوده و به سرمایه در گردش اختصاص‌یافته که نشانه تحول در حوزه ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی نیست.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور تصریح کرد: اگر می‌خواهیم گزارشی هدفمند در خصوص مسائل اقتصادی و آمارهای بانکی تهیه کنیم، باید دقیق باشد تا بتوان تصمیم‌گیری درستی در رابطه با آن انجام داد.

وی در خصوص مشکلات ساماندهی مشاغل خانگی هم گفت: بخش زیادی از تسهیلاتی که در این حوزه پرداخت‌شده به علت برداشت‌های نامناسب از وضعیت بازار بازگشت مناسبی نداشته‌اند.

شریعتمداری تصریح کرد: باید بتوان سازوکار مناسبی برای بازار آن در نظر گرفت تا علاوه بر ایجاد  اشتغال مشاغل به وجود آمده پایدار بوده و تنها برای مدت‌زمانی کوتاه نباشد.

این مسؤول در پایان بیان کرد: استان‌هایی مانند خراسان رضوی باید بتوانند برای حل مشکلات خود از ظرفیت‌های موجود مانند بانک‌های خارجی و یا بازارهای سرمایه کشورهای دیگر کمک گیرند.

منبع: فارس

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین