پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:15 - 1395/07/29

ایران در انتظار دریافت میلیاردها دلار باج دیگر از آمریکا!

«از زمانی که کاخ سفید پذیرفت 1.7 میلیارد دلار پول نقد به ایران پرداخت نماید، این کشور چندین شهروند آمریکایی دیگر را نیز بازداشت کرده است...»

کارگرآنلاین: پایگاه خبری شبکه "فاکس نیوز" آمریکا (Fox News) با انتشار گزارشی تحت عنوان "ایران به دنبال میلیاردها دلار باج برای آزادی گروگان های آمریکایی است" مدعی شده است که ایران سیامک نمازی و تعدادی دیگر از شهروندان ایرانی آمریکایی را به گروگان گرفته است تا در مقابل آزادی آن ها از آمریکا باج بگیرد!

آمریکا برای اجرای اهداف شیطانی خود، جاسوسانش را تحت عناوین مختلف به ایران می فرستد و پس از فاش شدن ماموریت آن ها با جنجال رسانه ای، ایران را به گروگان گیری و تلاش برای باج گیری متهم می کند.

در گزارش فاکس نیوز آمده است: «بر اساس گزارشات منتشر شده توسط رسانه های دولتی ایران، این کشور به دنبال آن است که در ازای آزادی گروگان های آمریکایی که هنوز در زندان های ایران هستند، میلیاردها دلار دیگر از ایالات متحده دریافت نماید. این موضوع می تواند گفتگوها و انتقادات درباره تصمیم دولت اوباما در اوایل سال جاری [میلادی] برای پرداخت 1.7 میلیارد دلار پول نقد به ایران را تشدید نماید.

از زمانی که کاخ سفید پذیرفت -بر اساس توافقی که به آزادسازی گروگان های آمریکایی از ایران مربوط بود- 1.7 میلیارد دلار پول نقد به ایران پرداخت نماید، این کشور چندین شهروند آمریکایی دیگر را نیز بازداشت کرده است.»

فاکس نیوز در ادامه این گزارش به نقل از یک منبع ناشناس، از شکنجه و آزار و اذیت شهروندان آمریکایی در زندان های ایران سخن به میان آورده و می نویسد: «بر اساس اظهارات برخی منابع آگاه، پرداخت های آینده به ایران ممکن است به 2 میلیارد دلار برسد. این منابع می گویند ایران شهروندان آمریکایی را در زندان بدنام اوین محبوس کرده است؛ یعنی جایی که زندانیان به صورت روزمره شکنجه و اذیت و آزار می شوند.

برخی منابع خبری نزدیک به سپاه پاسداران ایران که مبادله زندانیان با آمریکا را برعهده داشته است، گزارش کرده اند که ایران انتظار دارد در مقابل آزادی دیگر شهروندان آمریکایی که در اسارت این کشور هستند، میلیاردها دلار دریافت نماید.

پایگاه خبری مشرق نیوز با اشاره به این موضوع می نویسد: "باید منتظر بمانیم و ببینیم که آمریکا برای آزادی آن ها چند میلیارد دلار پیشنهاد خواهد کرد."

سیامک نمازی و پدرش باقر نمازی، پس از پرداخت 1.7 میلیارد دلار توسط آمریکا به ایران توسط نیروهای امنیتی این کشور دستگیر شدند.»

فاکس نیوز در حالی جاسوسان آمریکایی را "گروگان" خوانده و از انتظار ایران برای دریافت "باج" از آمریکا با استناد به گزارش مشرق سخن به میان آورده است که موضوع گزارش مشرق، فعالیت های نمازی ها برای براندازی در ایران است و در انتهای گزارش با اشاره به اهمیت این جاسوسان برای آمریکا اشاره شده است که آمریکایی ها برای آزادسازی این جاسوسان به باج دادن به جمهوری اسلامی روی خواهند آورد./جام نیوز

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین