پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00001:02 - 1395/08/01

اوج وحشی گری داعش در موصل

سازمان ملل درباره تلاش گروه تکفیری تروریستی داعش در استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی هشدار داد.

کارگرآنلاین: هم‌زمان با نزدیک شدن نیروهای عراقی به موصل، سازمان ملل درباره تلاش گروه تکفیری تروریستی داعش در استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی هشدار داده‌است.

زید رعد الحسین، کمیسرِعالی حقوق بشر سازمان ملل، امروز جمعه (30 مهر) در بیانیه‌ای اعلام کرد داعش ممکن است هم‌زمان با عملیاتِ آزادسازی نیروهای عراقی برای بازپس گیری موصل، از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده کند.

نیروهای ویژه عراق اکنون به موصل، آخرین سنگرگاه گروه تکفیری تروریستی داعش در عراق نزدیک شده‌اند.

رعد الحسین اعلام کرد دفتر وی گزارش‌هایی دریافت کرده‌است مبنی بر این‌که داعش غیرنظامیان را در نزدیکی مواضع خود در موصل نگاه داشته تا احتمالاً از آن‌ها به عنوان مانعی برای جلوگیری از پیشروی نیروهای عراقی استفاده کند.

در این بیانیه آمده است: «خطر بزرگی که وجود دارد این است که داعش نه فقط از این افرادِ آسیب‌پذیر به عنوان سپر انسانی استفاده خواهد کرد، بلکه ممکن است آن‌ها را به قتل برساند.»

رعد الحسین همچنین گفت دفتر وی گزارش‌هایی را دریافت کرده‌است مبنی بر این که تروریست‌های داعش هفته گذشته حدود 200 خانواده را وادار کردند تا از روستایی در اطراف موصل به سمت این شهر حرکت کنند.

بنابر این گزارش، حدود 350 خانواده دیگر نیز وادار شدند تا از روستایِ نجفیه به سمت موصل راه بیافتند.

زید یادآور شد ظاهراً داعش با اتخاذ سیاست آواره کردن اجباری مردم، قصد دارد تا از متواری شدن آ‌‍ن‌ها به سمت مناطق تحت کنترل نیروهای امنیتی عراق جلوگیری کند./دانشجو

سازمان ملل همچنین نگران است یک میلیون نفری که هنوز در داخل موصل هستند، از بیم درگیری‌ها مجبور به فرار شده و فاجعه‌ای انسانی رقم بخورد.

لیز گرانده، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در امور عراق، در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگاران در ژنو گفت پیش‌بینی می‌شود که 200 هزار نفر از موصل در روزهای آینده خارج شوند. وی درعین حال هشدار داد این آمار ممکن است بسته به چگونگی پیشرفت عملیات نظامی افزایش یابد.
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین