پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00001:23 - 1395/08/01

گزارش شبکه الجزیره قطر در پی نصب تصاویر رهبر ایران در قاهره

"مصری ها طی اقدامی بی سابقه، تصاویر بزرگی از آیت الله خامنه ای را در قالب بیلبوردهای شهری در خیابان های اصلی قاهره نصب کرده اند."

کارگرآنلاین: شبکه خبری الجزیره قطر در پی نصب شدن تصاویر آیت الله خامنه ای در خیابان های قاهره طی گزارشی به تحلیل روابط روزافزون مصر با ایران پرداخته است.

  شبکه الجزیره در گزارشی تحت عنوان "آیا قاهره قطب نمای روابطش با کشورهای حوزه خلیج (فارس) را به سمت ایران تغییرداد؟"، مدعی شد: «با این حال که مصر بارها تأکید کرده که امنیت ملی کشورهای حوزه خلیج (فارس) بخشی از امنیت ملی مصر است، ولی روابط قاهره با تهران شاهد گسترش روزافزون است. حال آنکه ایران امنیت ملی کشورهای مذکور را هدف قرار داده است.»

 الجزیره در ادامه به نقل از روزنامه گاردین افزود: «محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، با اصرار از روسیه و آمریکا خواسته بود تا مصر را در نشست لوزان مشارکت دهد.»

به نوشته منبع مذکور، ظریف به گونه ای پیگیر مسئله حضور همتای مصری خود در نشست لوزان بود که تأکید کرد تهران بدون حضور مصر در این نشست مشارکت نخواهد کرد.

خاطر نشان می شود که منابع خبری گزارش داده اند که مصری ها طی اقدامی بی سابقه، تصاویر بزرگی از آیت الله خامنه ای را در قالب بیلبوردهای شهری در خیابان های اصلی شهر قاهره نصب کرده اند.

به گزارش روسیا الیوم، تصاویر رهبر عالی ایران در قاهره، با موضوع نقش محوری و مهم ایران در تحولات منطقه در خیابان های این شهر نصب شده است./جام نیوز
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین