پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:40 - 1395/08/01

یک فعال صنفی کارگری تأکید کرد

انتقاد از کانون‌های کارگری ساختمانی و عالی به دلیل تضییع حقوق کارگران ساختمانی

یک فعال صنفی کارگری با انتقاد از عملکرد کانون‌های کارگری عالی و ساختمانی خواستار برگزاری مجمع فوق العاده برای تغییر ترکیب اعضای هیات مدیره و بازرسان این نهادهای صنفی کارگری شد.

کارگرآنلاین: کاظم احمدیان با انتقاد از عملکرد کانون‌‌ها و تشکلات کارگری انجمن‌های صنفی، اظهار داشت: انجمن‌های صنفی کارگری ساختمانی مدام با کاهش مسئولیت خدمات صنفی به جامعه کارگری صنعت ساختمان ازسوی وزارت کار، سازمان‌های تامین اجتماعی و آموزش فنی‌وحرفه ای روبه‌رو می‌شوند، این رفتار مجموعه دولت سبب مشکلات مهم در مسیر انجام مسایل صنفی برای تشکلات کارگری ساختمانی شده است.

رییس انجمن صنفی کارگری بنایان شهریار با بر شمردن سلب مسئولیت قانونی و صنفی تشکلات کارگری ساختمانی درخصوص احراز اشتغال کارگران ساختمانی به دفاتر کارگزاری بیمه و تعویض کارت‌های مهارت فنی کاغذی به کارت فنی هوشمند الکترونیک به دفاترپیشخوان دولت ازسوی سازمان‌های تامین اجتماعی وآموزش فنی وحرفه‌ای، این رفتارهای مسئولان دولت را مغایر با اعلام و شعارهای قانونمندی دولت یازدهم دانست.

احمدیان با انتقاد از سکوت کانون عالی و کانون ساختمانی در خصوص تضییع حقوق قانونی و صنفی انجمن‌های کارگری ساختمانی، افزود: متاسفانه دو نهاد صنفی کارگران یعنی کانون عالی و کانون ساختمانی در راستای حمایت و دفاع از حق و حقوق تشکلات کارگری ساختمانی ناتوان و خنثی عمل کرده‌اند و این رفتارهای ضعیف سبب مشکلات مهم برای انجمن‌های کارگری صنعت ساختمان شده است.

این مقام جامعه کارگری در گفتگو با فارس با بیان این که نهادهای صنفی کارگری کانون عالی و کانون ساختمانی مکلف به دفاع از حقوق انجمن‌های صنفی کارگری هستد، تصریح کرد: این دو نهاد صنفی کارگری تاکنون نتوانسته‌اند، انتظارات جامعه صنفی کارگری را پاسخگو باشند و از آنان در برابر وزارت کار و زیر مجموعه‌ها به قدرت حمایت و دفاع کنند.

احمدیان در پایان با عنوان این که برگزاری مجمع فوق العاده و تغییر ترکیب فعلی اعضای هیات مدیره و بازرسین کانون‌های کارگری عالی و ساختمانی اثرگذارترین مهم برای پیشبرد اهداف صنفی جامعه کارگری ایران است.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین