پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:38 - 1395/08/15

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

مشکل اشتغال و بیکاری جوانان به قوت خود باقی است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه دولت اگر با سرمایه‌گذاری خارجی به‌دنبال معجزه در کشور است باید بداند با این روش کارها پیش نمی‌رود، گفت: مشکل اشتغال و بیکاری جوانان همچنان به قوت خود باقی است.

کارگرآنلاین:  آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک که در مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد، با اشاره به راهپیمایی 13 آبان اظهار داشت: به شهادت رساندن دانش‌آموزان و تبعید امام خمینی(ره) و همچنین تسخیر لانه جاسوسی از وقایعی است که در این روز رخ داد و البته واقعه اول و دوم ضربه آمریکا به ملت ایران بود اما تسخیر لانه جاسوسی ضربه محکم ملت ایران بر پیکره آمریکا بود که منجر به شکسته‌شدن هیمنه پوشالی این کشور شد.

وی افزود: در 13 آبان‌ماه پرچم مقاومت، مردانگی، جوانمردی و استقامت به اهتزاز درآمده و حاوی این پیام است که ملت بزرگ و مسلمان ایران هرگز زیر بار ذلت و خواری نرفته و نمی‌روند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: آمریکا همواره به‌دنبال دسیسه علیه ایران بوده و هست و این مسئله در عدم تعهد آمریکا به وعده‌هایش در برجام به‌طور شفاف و روشن آشکار و مشخص است که این شیطان بزرگ باید بداند هرگز نمی‌تواند مردم و کشور ایران را زیر بار سلطه خود ببرد.

اربعین یک مکتب، یک فرهنگ و یک چراغ راه است
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به در پیش رو بودن اربعین حسینی گفت: اربعین و برگزاری همایش میلیونی اربعین در زنده نگه داشتن قیام و نهضت عاشورا دارای اهمیت است و باید به بهترین شکل ممکن برگزار شود، که براساس آمارهای اعلامی از استان مرکزی برای حضور در مراسم اربعین حسینی در کربلا 13 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: اربعین یک مکتب، یک فرهنگ و یک چراغ راه است و باید هر چه باشکوه‌تر برگزار شود تا نشان دهیم که راه اباعبدالله(ع) همواره زنده است.

امام جمعه اراک با اشاره به روز فرهنگ عمومی گفت: باید تریبون‌های ما مکتب امام حسین(ع) را ترویج کنند و نگذاریم که فرهنگ مورد نظر کشورهای استکباری که فرهنگ بی‌بند و باری است، حاکم شود.

دری نجف‌آبادی افزود: فرهنگ یعنی هویت عمیق اسلامی، قرآنی، دینی و همین فرهنگ اربعین که باید تلاش کرد در جامعه کنونی با توجه به گسترش فضاهای مجازی در زمینه احیاء فرهنگ دینی و اسلامی و به‌ویژه ترویج سبک زندگی اسلامی گام برداشته شود.

زمان نابودی داعش و تکفیری‌ها در موصل فرا رسیده است
امام جمعه اراک به دشمنی و خصومت دشمنان اسلام ناب محمدی(ص) اشاره کرد و گفت: دشمنان به دنبال این هستند که وحدت و انسجام مسلمانان را از بین ببرند و باید بدانند که این آرزو را به‌گور می‌برند چراکه مسلمانان مبارزه با رژیم صهیونیستی، آمریکا و داعش را ادامه می‌دهند.

وی افزود: در موصل دشمنان با ناجوانمردی زنان و کودکان را سپر قرار داده‌اند و در این شهر لانه کرده‌اند، درحالی که از همه ابزار به منظور جلوگیری از خروج افراد از این شهر جلوگیری می‌کنند، اما باید بدانند زمان نابودی داعش در موصل فرا رسیده است.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: مسئله دشمنان و جنایتکاران امروزی همان مسئله خوارج در طول تاریخ اسلام است که به سادگی از بین نمی‌رود، چراکه موضوع خوارج ناشی از یک انحراف فکری است و مسلمانان باید با اتحاد و همبستگی تا زمان رسیدن به پیروزی مقاومت خود را ادامه دهند.

چشم به دست دشمنان نداشته باشیم
امام جمعه اراک بر ضرورت استقلال ایران تاکید کرد و گفت: ملت ایران نباید وابسته به هیچ کشوری باشد، بلکه باید دست خود را به زانو بگیرد و با حرکت در مسیر ولایت فقیه و با تحقق اقتصاد مقاومتی آن هم با صرفه‌جویی و قناعت مسیر توسعه کشور را هموار کند.

وی افزود: ما باید به خود اتکا و امید داشته باشیم و چشم به دست دشمنان نداشته باشیم و صرفه جویی و قناعت را سرلوحه امور قرار دهیم چراکه هیچ ملتی با اسراف و ریخت و پاش، به عزت و اقتدار نمی رسد.

دری نجف آبادی تصریح کرد: دشمن نشان داده که هیچ‌گاه نمی تواند مورد اعتماد ما واقع شود و در چند دهه گذشته همواره به دنبال آن بوده که به کشور ما ضربه بزند بنابراین ما باید خود به فکر راه حلی برای رفع مشکلات و کمبودها باشیم بنابراین نمی‌توان انتظار معجزه از دولت داشت، چراکه دولت باید سالی یک میلیون شغل در کشور ایجاد کند اما با روندهای فعلی این مسئله ممکن نمی‌شود و نمی‌توان به سرمایه‌گذاری خارجی و صنایع کوچک با اشتغال‌های کم دل خوش کرد.

وی بیان کرد: ما نباید به وعده‌های دولت دل خوش باشیم و به این وعده و وعیدها بسنده کنیم، زیرا دولت هرگز نمی‌تواند معجزه کند و با توجه به اینکه به پایان سال نزدیک می‌شویم هنوز نتوانسته حتی 20درصد از بودجه‌های عمرانی را محقق کند.

وی خاطرنشان کرد: دولت اگر با سرمایه‌گذاری خارجی به‌دنبال معجزه در کشور است باید بداند با این روش کارها پیش نمی‌رود و مشکل اشتغال و بیکاری جوانان همچنان به قوت خود باقی است، این در حالی است که سالانه باید در کشور حدود یک میلیون شغل ایجاد شود.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: دولت باید بر واگذاری ها به بخش خصوصی نظارت کند نه اینکه واحدهای صنعتی بزرگ را به اسم خصوصی‌سازی به حال خود رها کند و بی حساب و کتاب، واحدها را واگذار کند و به دنبال آن این منابع و سرمایه های ملی از بین بروند.

انتقاد از نبود همبستگی و تعامل در استان مرکزی
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با انتقاد از نبود همبستگی و تعامل در استان مرکزی گفت: با کمال تأسف باید بگوییم در استان مرکزی همبستگی و تعامل وجود ندارد و این مسئله سبب شده که کارها در این استان به خوبی پیشرفت نداشته باشد این در حالی است که برخلاف دیگر استان‌های کشور، روحانیون، ائمه جمعه و نمایندگان محور کار نیستند.

دری نجف‌آبادی اضافه کرد: باید تلاش شود در استان مرکزی اعتماد، همکاری و تعامل ایجاد شود و در این صورت است که بسیاری از مشکلات موجود حل می‌شود.

وی تصریح کرد: صنایع استان مرکزی با مشکلات مختلفی روبه‌روست و ما نباید واحدهای صنعتی که در استان دچار مشکل و آسیب شده را به حال خود واگذاریم، بلکه در زمینه برطرف ساختن مشکلات این بخش‌ها دولت باید با جدیت بیشتری ورود کند.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: واگذاری‌های بدون حساب و کتاب و واگذاری مدیریت این واحدها بدون درنظرگرفتن جوانب مختلف به افراد، آسیب‌های جدی و بزرگی به صنعت استان زده و باید با نظارت دولت و مسئولان استانی به ویژه نظارت بیشتر بر اصل 44 از هدر رفت این سرمایه‌های ملی جلوگیری کرد./تسنیم

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین