پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00018:29 - 1395/09/10

حیات کتاب به خطر افتاده است

عرصه بر فعالان کتاب و نشر روز به روز تنگ‌تر می‌شود وشاهد درک نشدن ضرورت‌ها هستیم.

به گزارش کارگرآنلاین، کامران شرفشاهی، مدیرمسئول انتشارات تجلی مهر با بیان به خطر افتادن حیات کتاب به عنوان موثرترین وسیله کسب دانایی گفت: موضوع دردناک در خصوص کتاب، این نکته است که افرادی که باید بیش از سایرین در این زمینه احساس مسئولیت کنند، خود با چنین تهدیدی بیگانه هستند و بالعکس حتی می‌کوشند تا این تهدیدها آسیب بیشتری به این مهم وارد آورد. عوامل متعددی در خصوص به خطر افتادن حیات کتاب وجود دارد که موجب شده است، عرصه روز به روز تنگ تر شود. از یک سو شاهد درک نشدن ضرورت ها هستیم.

وی افزود: در چنین شرایطی نمی توان چندان امیدوار بود که اوضاع رو به بهبودی داشته باشد، حتی حفظ وضع موجود با توجه به اوضاع چند سال اخیر جای امیدواری دارد.

مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر با اشاره به شرایطی که شاهد بدتر شدن اوضاع نشر خواهیم بود، اظهار داشت: تا هنگامی که اوضاع به همین منوال پیش رود و رابطه‌ها بر ضابطه‌ها غلبه کند، بالطبع روز به روز شاهد اتفاق‌های ناگوارتری در عرصه نشر خواهیم بود. دعوت از اشخاصی که زندگی شان با کتاب و فرهنگ پیوند خورده است و دارای اندیشه و ایده های خوبی هستند، می تواند خون تازه‌ای در این  پیکر نحیف و رنج دیده وارد کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین