پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:14 - 1395/09/15

واکنش رویانیان به حضور مدیر استقلالی در پرسپولیس

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس گفت: اینکه گفته می‌شود برخی مدیران پرسپولیس استقلالی هستند را نمی‌دانم اما اگر پرسپولیسی‌ها در این باشگاه مدیریت کنند بهتر است.

به گزارش کارگرآنلاین، محمد رویانیان در خصوص ادعای مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس مبنی بر اینکه به خاطر بدهی‌های این باشگاه که بازیکنان خارجی 198 هزار درهم هزینه هتل ایرانیان در دبی را به حساب یک شرکت تجهیزات خودرو در دبی واریز کرده‌اند، گفت: این حرف به هیچ عنوان صحیح نیست. به هر حال باشگاهی که می‌خواهد هزینه‌ای در اردو انجام دهد باید از طریق قانونی این موضوع را پیگیری کند. خوشبختانه ما در دبی بانک‌های ایرانی داریم و صرافی‌هایی هم وجود دارد که کارهای قانونی انجام می‌دهد. مسئولان باشگاه می‌توانستند از طریق صرافی‌ها در کشور پول را واریز کنند و در امارات دلار تحویل بگیرند اما نمی‌دانم ملاک این صحبت‌ها چیست؟

وی ادامه داد: مگر فیفا باشگاه پرسپولیس را تحریم کرده که مدیران باشگاه چنین کاری انجام داده‌اند؟ پرسپولیس در خارج از کشور حسابی ندارد که بابت بدهی‌ها بخواهند از آن حساب پولی برداشت کنند. فیفا پرسپولیس را تحریم نکرده بود که آقایان می‌ترسیدند پولی که بخواهند برای اردوی دبی هزینه کنند برداشته شود. به نظرم این حرف کاملا ناپخته است و نمی‌دانم چرا این ادعا مطرح شده است.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه در زمان مدیریت خودش در این باشگاه و برای برگزاری اردوها و بازی‌های خارج از ایران چطور از ایران ارز خارج می‌کردند، اظهار داشت:‌ ما پول‌ها را تبدیل به دلار می‌کردیم و بین بازیکنان و مربیان آن را تقسیم می‌کردیم تا در خارج از کشور منع قانونی برای خروج پول بیش از اندازه نداشته باشیم چون طبق قانون مسافران تا اندازه‌ای می‌توانند از کشور ارز خارج کنند و ما برای اینکه در خارج از ایران دچار مشکل نشویم این کار را می‌کردیم. یک راه دیگر هم انجام می‌دادیم و آن این بود که از طریق صرافی پول واریز می‌کردیم و در دبی دلار می‌گرفتیم. خیلی شفاف می‌گویم که فیفا نمی‌تواند حساب یک نفر را به خاطر بدهی شخص دیگری ببندد و به نظرم حرف‌هایی که مطرح شده توجیه مناسبی برای شیوه کارکرد مدیران باشگاه در اردوی دبی نیست.

رویانیان درباره اردوی پرسپولیس در عمان که توسط او و دوستانش کارهایی انجام شد، تصریح کرد: درباره اردوی عمان باید بگویم که از سوی باشگاه فقط 80 میلیون تومان برای این اردو پول داده شد و بقیه آن از طریق سفیر ایران در عمان، من و دوستانم در شرکت خاتم پرداخت شد. فکر می‌کنم هزینه اردو چیزی در حدود 300 میلیون تومان بود که باشگاه در حدود 25 درصد این هزینه را پرداخت کرد. حتی یکی از مدیران شرکت خاتم هم در این اردو همراه پرسپولیسی‌ها بود و جلساتی را برای آنها تنظیم کرد. درباره اردوی اوکراین و امارات چیز دیگری نمی‌دانم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در شرایط فعلی باشگاهی می‌تواند اردوی رایگان برگزار کند که مدیران پرسپولیس مدعی آن هستند، افزود: چیزی به عنوان اردوی رایگان وجود ندارد. درباره اردوی عمان باید واقعیتی را بگویم و آن اینکه آقایانی که به برگزاری این اردو کمک کردند کارهای تجاری و درآمدزایی برای خود انجام دادند وگرنه اردوی مجانی که مفهومی ندارد. حداقل اینکه باید هزینه پرواز داده شود همانطور که همان 80 میلیون تومان اردوی عمان برای بلیت هواپیما صرف شد. من که باورم نمی‌شود 10 روز هتل مجانی گرفته شده باشد! مگر اینکه بیزینس یا کار تجاری انجام شده باشد که اگر این اتفاق رخ داده است، باید اسناد آن در باشگاه ثبت شده باشد و اگر هم معامله‌ای نشده که انجام اردوی رایگان قابل قبول نیست. هر چند که شاید آقایان هنرش را داشته باشند.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس درباره اینکه روزهای ابتدایی حضورش در این باشگاه عنوان می‌شد او استقلالی است و حالا عکس‌هایی از معاون اقتصادی پرسپولیس منتشر شده که او را در کنار استقلالی نشان می‌دهد و حتی عکسی از فرهاد مجیدی به عنوان سلطان آبی‌ها را در صفحه فیسبوک خود منتشر کرده، اظهار داشت: درباره خودم باید بگویم در روزهای ابتدایی حضورم در پرسپولیس با فوتبال آشنایی نداشتم. قبل از آن رئیس اداره راهنمایی و رانندگی بودم که در مصاحبه‌ای خبرنگاری از من پرسید چه رنگی را دوست دارید و من چون می‌دانستم مردم از رنگ‌های سبز، قرمز و زرد به خاطر چراغ راهنمایی و رانندگی حس خوبی ندارند گفتم رنگ سفید و آبی! با خودم گفتم اگر بخواهم رنگ دیگری را بگویم مردم می‌گویند او در مصاحبه‌هایش هم برای ما چراغ قرمز روشن می‌کند! بعد از آن همه جا پر شد که من استقلالی هستم اما زمانی که به پرسپولیس آمدم با خودم عهد کردم پرسپولیسی بمانم و تا آخر عمر هم پرسپولیسی باقی بمانم.

رویانیان در مورد معاون اقتصادی باشگاه پرسپولیس ادامه داد: به  نظرم اگر پرسپولیسی‌ها مدیریت این باشگاه را به عهده بگیرند خیلی بهتر است. ما فردی مثل دکتر دادکان داریم که می‌تواند یک وزارتخانه را هم بچرخاند. الان می‌گویم ای کاش به جای من هم یک مدیر پرسپولیسی مدیریت باشگاه را به عهده می‌گرفت. اینکه مدیران فعلی چقدر پرسپولیسی هستند را من نمی‌دانم اما همانطور که قبل از من مدیرانی بودند و بعد از من هم مدیرانی بودند آقایان بدانند بعد از آنها هم مدیرانی خواهند آمد و چه بهتر که اخلاق، صداقت و روراستی را حفظ کنند. مطمئنا مردم ما صداقت را دوست دارند. راستگویی را دوست دارند. به خصوص هواداران پرسپولیس که کلاه سرشان نمی‌رود.
منبع: فارس
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین