پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00016:51 - 1395/09/24

لوازم خانگی ۶درصد گران شد

کارخانجات لوازم خانگی به‌بهانه افزایش هزینه‌ها قیمت انواع محصولات را تا ۶درصد افزایش داده‌اند.
به گزارش کارگرآنلاین در چند سال اخیر بخش تولید با رکود روبه‌رو است و همین امر باعث شده تا تعدادی از واحدها تعطیل و نیمه‌تعطیل باشند. در این شرایط دولت با طرح "رونق تولید"  درصدد رفع رکود بازار و مشکلات واحدهای تولیدی برآمد اما ایرادات این طرح و مانع تراشی سیستم بانکی عاملی شد تا تولیدکنندگان نتوانند نسبت به دریافت این تسهیلات اقدام کنند.
 
در حال حاضر رکود بازار هر روز بر حجم مشکلات تولیدکنندگان اضافه می‌کند و دولت هم سیاست جدیدی را برای تغییر شرایط ندارد. البته با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال و کمبود نقدینگی بخشی از واحدهای تولیدی اقدام به افزایش قیمت محصولات  کرده‌اند، به‌عنوان نمونه بازار لوازم خانگی طی روزهای اخیر با افزایش قیمت در انواع محصولات مواجه شده است.
 
کارخانجات دلیل این افزایش قیمت‌ها را هزینه‌های تولید می‌دانند و معتقدند با توجه به هزینه‌های تولید چاره‌ای جز افزایش قیمت ندارند. از طرف دیگر واردکنندگان هم نوسانات قیمت دلار را بهانه و آنها نیز اقدام به افزایش قیمت کرده‌اند.
 
این روزها رشد قیمت در بخش لوازم خانگی به 6 درصد رسیده است و سازمان حمایت به‌عنوان دستگاه نظارتی باید به این موضوع ورود پیدا کند./تسنیم
لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین