پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00010:54 - 1395/09/26

زن و شوهر کانادایی ایران را اینگونه به مردم دنیا معرفی کردند + تصاویر

کشورمان ایران به دلیل وجود آثار تاریخی و طبیعی منحصر به فرد همواره مورد توجه گردشگران از سراسر دنیا بوده است اما برخی از این گردشگران به دلیل تبلیغات منفی و ذهنیت اشتباهی که درباره ی ایران دارند ترجیح می دهند به این کشور سفر نکنند. در این میان هستند کسانی که می خواهند خودشان واقعیت را بسنجند و با آن آشنا شوند.

به گزارش کارگرآنلاین، Nickو Dariece ( نیک و داریس ) زوج جوانی هستند که از ۸ سال پیش تصمیم گرفته اند زندگی خود را در سفر بگذرانند و از دیدن جاذبه های دنیا لذت ببرند. آنها تا کنون موفق شده اند به ۵۵ مقصد مختلف در اقصی نقاط جهان سفر کنند و تجربیاتی متفاوت را برای خودشان رقم بزنند. اما این تمام هدف و رویای آنها نیست، این زوج تمام دیده ها و شنیده و تجربیات خود را در اختیار دیگر دوستداران سفر می گذارند و معتقدند این گونه انسان های بیشتری در چهار گوشه ی دنیا به سفر ترغیب می شوند و فرصت کشف دنیایی تازه را پیدا می کنند.


ایران، از جمله کشورهایی که این زوج به آن سفر داشته و روزهای خوشی را در آن گذرانده اند. از نظر آنها ایران کشوری است غنی از فرهنگ و تاریخ که به بدترین شکل ممکن به ساکنان قاره های دیگر معرفی شده است. این زوج امیدوارند با انتشار تجربه ی سفرشان به ایران ذهنیت های منفی در باره ی این کشور را کاهش دهند و بتوانند آن را به خوبی معرفی کنند.

در ادامه قصد داریم توصیفی که آنها از ایران و سفرشان به این سرزمین پهناور داشته اند را به شما ارائه دهیم.


آیا سفر به ایران درست است؟
در حالی که در بیشتر منابع سفر و نقشه های جهانی، ایران به عنوان یک کشور نا امن در کنار کشورهایی همچون سومالی و بخش هایی از آفریقای مرکزی در نظر گرفته شده است، ما مصمم شدیم که به این کشور سفر کنیم. چرا که از نظر ما آوردن نام یک کشور باستانی با آن پیشینه ی غنی در کنار نام کشورهای آفریقایی خیلی مضحک و غیر قابل باور به نظر می رسید. ما می خواستیم به ایران برویم تا پاسخ سوالاتمان را پیدا کنیم. سوالاتی در مورد مردم، پوشش آنها و امنیت این کشور مدام در ذهن ما می چرخید. هنگامی که مشغول بستن کوله بار خود برای سفر به آسیای مرکزی و ایران بودیم، دوستان و عزیزانمان پیغام های مختلفی را برای ما می فرستادند. در آن روزها بیشتر مکالمات روزمره ی ما با اطرافیان صحبتهایی این چنینی را در بر می گرفت:

    ما: ما خیلی هیجان زده ایم، چون می خوایم بریم به ایران و این کشورو از نزدیک ببینیم.

    اطرافیان: ایران پر از طالبان و تروریست هاست، چرا می خواین این کارو بکنین؟

    ما: شما ایران رو با عراق و پاکستان و افغانستان اشتباه گرفتین.

    اطرافیان: نمی تونید برید به ایران، اونجا خیلی خطرناکه! لطفا نرید.

    ما: فکر نمی کنیم این سفر از سفر ما به آفریقا خطرناک تر باشه! شما راجع به اونجا هم همینو می گفتین!


بالاخره ما راهی ایران شدیم و آنچه در ادامه می خوانید حاصل یک سفر ۳۲ روزه به ایران است که مطمئنا با آنچه که در رسانه های غربی درباره ی این کشور گفته می شود کاملا تفاوت دارد.


مردم ایران
به نظر ما، ایرانیان، مهمان نواز ترین مردمانی هستند که تا به حال دیده ایم! در حالی که در حال قدم زدن در خیابان ها بودیم به راحتی با آنها ارتباط برقرار می کردیم و آنها مدام ما را به صرف غذا، خوراکی های خوشمزه و چای دعوت می کردند. در بسیاری از مکان ها آنها اصرار داشتند که شب را در منزل آنها بگذرانیم در حالی که کاملا با هم غریبه بودیم. ما ۶ شب را در منزل یک زوج جوان در اصفهان گذراندیم و یکی از فوق العاده ترین لحظات زندگی خود را با آنها سپری کردیم.

ایرانیان به خارجی ها علاقه ی بسیاری دارند. وقتی با آنها برخورد می کنید با سوال هایی در مورد درآمد، خانواده و مذهب خود مواجه خواهید شد. نکته ی جالب این است که این مردم دائما می خواهند درباره ی احساسات شما نسبت به کشورشان بدانند. سوالاتشان تمامی ندارد و در هر لحظه از شما می پرسند:

    مردم کشور شما درمورد ایران چه نظری دارند؟

    شما در مورد مردم اینجا چه فکری می کنید؟

    چرا تصمیم گرفتید به ایران بیایید؟ آیا شما کشور ما را دوست دارید؟

ایرانیان دوست دارند به شما بفهمانند که تروریست نیستند و آنچه که در رسانه های غربی از آنها گفته میشود صحت ندارد.


خاطرات توریست ها از ایران


پوشش و مذهب
اکثر جمعیت ایران را مسلمانان تشکیل می دهند. اما تعصبات خشک اینجا جایگاهی ندارند. اگر تصورتان این است که در ایران با زنانی که سر تا پا مشکی پوش هستند مواجه می شوید کاملا در اشتباهید. لباس های رنگی و روسری های زیبا یکی از جالب ترین قسمت سفر ما بودند. در این کشور همه ی ادیان هم زیستی مسالمت آمیزی با یکدیگر دارند. در این سفر ما با یهودی ها و زرتشتی ها و مسیحیان هم کلام شدیم و بسیار از هم صحبتی با آنها نیز لذت بردیم.

همه تابع یک قانون هستند و به سنت های دیرین خود احترام می گذارند. در عین حال کاملا با پیشرفت دنیا همراه شده اند و کاملا امروزی زندگی می کنند.


خاطرات گردشگران خارجی از ایران


دیدنی های بی بدیل ایران
در سفر به ایران میان انتخاب های زیادی از جاذبه های طبیعی و تاریخی سردر گم می شوید. ما در طول سفرمان تا آنجا که توانستیم به گشت و گذار پرداختیم و توانستیم بخش کوچکی از دیدنی های این کشور را در این سفر ببینیم:


۱- تخت جمشید
ایران یکی از قدیمی ترین تمدن ها در جهان است. سابقه ی سکونت در این کشور به ۴۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد. شهر باستانی تخت جمشید در ۵۲۰ سال پیش از میلاد ساخته شده و بقایای آن همچنان پابرجاست. این شاهکار باستانی در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

برای آشنایی با جاذبه های ایران که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند، مطالب زیر را بخوانید:

۲- گرمه
روستایی در میان واحه ی کویری که توسط کوه های بلند احاطه شده است. تعداد زیادی بز در این روستا وجود دارد که جلوه ی خاصی را پیش چشمان شما قرار می دهد. درختان نخل، تپه های شن روان و جاده ی کویری و قدیمی این روستا هیچ وقت از خاطر ما نخواهد رفت.

۳- مشهد
بارگاه امام رضا(ع) در این شهر قرار دارد. این مکان بزرگترین مسجد در دنیا از لحاظ ابعاد و دومین از نظر گنجایش می باشد. در این بارگاه و مجموعه ی اطرافش موزه، مقبره ها، کتابخانه و بسیاری امکانات دیگر قرار دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

 4- اصفهان
اصفهان، شهری پوشیده از مساجد، میادین و بازار ها است. در سفر به این شهر، میدان نقش جهان و مغازه هایش، کلیسای وانک و پل خواجو را از دست ندهید. اصفهان از آن شهرهایی است که به سختی می توانی آن را ترک کنی.

۵- شیراز
شیراز به راستی شهر شعر و هنرو خلاقیت است. همه آن را به زیبایی های چشم نواز، ادبیات و گلهایش می شناسند. مقبره ی دوتن از شعرای مشهور به نام های سعدی و حافظ نیز در این شهر قرار دارند و می توانید از آنها دیدن کنید. سراسر شهر از بازارهای سرپوشیده، مساجد، باغ های تاریخی و قلعه های قدیمی  پوشیده شده است که هر یک زیبایی های خاص خود را دارند.

۶- یزد
دیدن شهر خشتی یزد با آن کوچه های پرپیچ و خم و پشت بام های خوش منظره و برجسته از بهترین تجربیات سفر شما به ایرن خواهد بود.  قدم زدن در کوچه های سرپوشیده و باریک، رفتن به ارتفاعات اطراف شهر برای تماشای زیبایی های آن و دیدن غروب آفتاب از روی پشت بام ها از فعالیت هایی است که می توانید در این شهر انجام دهید. بازدید از مسجد جامع یزد، بادگیرها و بازار و سفرهای یک روزه برای دیدن روستای تاریخی خرانق و شهر میبد را هم در برنامه ی خود قرار دهید.

۷- تبریز
در قسمت شمالی ایران و در نزدیکی مرز آذربایجان شهر تبریز قرار دارد که بسیار با شهرهای کویری و مرکزی ایران متفاوت است. این شهر با کوه های پوشیده از برف و بزرگترین بازار سرپوشیده ی یکی از مقاصد دیدنی ایران است. بازدید از مسجد آبی و سفر یک روزه به روستای غارنشینان ایران یعنی کندوان را در این سفر فراموش نکنید.

مطالب زیر را برای آشنایی با مکان هایی که این زوج رفتند، از دست ندهید:

۸- کرمان
بسیاری از گردشگران در سفر به ایران، بازدید از شهر کرمان را در نظر نمی گیرند اما کاملا در اشتباهند. این شهر مساجد بسیار زیبایی همچون مسجد ملک و مسجد جمعه دارد. همچنین معابد زرتشتیان، میادین و بازارها نیز می توانند از جاذبه های سفر به کرمان باشند. کافیست از این شهر فاصله بگیرید تا در میان بیابانها، کلوت ها که بزرگترین سازه های شنی هستند را ببینید. پیشنهاد ما این است این کلوت ها را در غروب مشاهده کنید و بر جاذبه ی سفر خود بیافزایید. سفر به شهر زیبای ماهان را نیز در این سفر از دست ندهید.

غذاهای ایرنی
اصلا فکر نمی کردیم که غذای ایرانی می تواند بخشی از سفر هیجان انگیز ما باشد و قبل از ورود به این کشور هیچ تصوری از غذاهای رایج در آن نداشتیم. اما با خوردن اولین وعده ی غذایی کاملا غافلگیر شدیم: خورشی از مرغ با شربت انار و گردو که بر روی برنج برای ما سرو شد و طعمی کاملا متفاوت داشت.

ادویه ها در ایران خاص هستند و با ترکیب آنها با مواد اولیه ی غذاهای ایرانی شامل سبزی های تازه، میوه ها ( انار، کشمش، آلو، زردآلو و آلو )، گوشت و بسیاری مواد دیگر غذاهای خوش طعم، شیرین و ترش،خورش ها، گوشت کبابی، برنج، سوپ و بسیاری موارد دیگر طبخ می شود. شیرینی های خوشمزه ی ایران نیز می توانند یکی از تجربیات خوش طعم شما در سفر به این کشور باشند. در میان تجربیات خوشمزه ای که داشتیم، مزه ی فسنجان، قرمه سبزی و ته چین هیچ وقت از ذهنمان پاک نمی شود.

آیا ایران امن است؟
ایران یکی از امن ترین کشورها برای گردشگران است. ما در طول سفر خود در کشورهای همسایه ی ایران بسیاری از مسافران را دیدیم که ما را به بازدید از ایران تشویق می کردند و به ما می گفتند که : ” شما باید ایران رو ببینید! “

آنها دائما از مردم مهمان نواز این کشور، بیابان های وسیع و معماری شگفت انگیز آن حرف می زدند و از زیبایی های این کشور برای ما می گفتند. با ورود به ایران و گشت و گذار در آن نه تنها اصلا احساس ناامنی نکردیم بلکه بسیار خوشحال شدیم که به حرف رسانه ها نیز توجهی نداشتیم!

سفر به ایران مانند در آغوش گرفتن فرهنگی متفاوت و روش های جدید زندگی است. ملاقات با افراد جدید و کشف داستانها و افسانه های پشت هر شهر از جاذبه های فراموش نشدنی سفر ما بود. از نظر ما  ایران مملو از اماکن تاریخی و جاذبه هایی است که تصورش را هم نمی کنید و آنچه که این کشور را از سایر کشورهای جهان متمایز می سازد مردم مهمان نوازی هستند که با آغوش باز یه استقبال شما می آیند./کارناوال

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین