پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00013:12 - 1395/10/01

دولت استراتژی بلندمدت برای کارآفرینی ندارد

صرف منابع صندوق توسعه برای اشتغالزایی ضربتی پول حرام کردن است

عضو انجمن عالی کارفرمایی کشور با بیان اینکه صرف هزینه 1.5 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی مقطعی و گره‌گشا نخواهد بود، گفت: صرف این هزینه یک مشت پول حرام کردن در کشور است.

به گزارش کارگرآنلایمحمد عطاردیان، نایب رئیس انجمن کارفرمایان کشو درباره اقدام اخیر دولت برای صرف هزینه 1.5 میلیارد دلاری با هدف توسعه اشتغال روستاییان، اظهار داشت: این موضوع به طور ریشه‌ای دارای اشکال بوده و با این رویه موافق نیستم.

وی افزود: دولت با این کار نشان می‌دهد که استراتژی کامل و بلندمدتی برای توسعه اشتغال کشور و کارآفرینی و از همه مهمتر توسعه پایدار کشور ندارد.

این عضو شورای عالی کار خاطرنشان کرد: طرح ضربتی ایجاد اشتغال یک مشت پول حرام کردن در کشور است که گره‌ای از مشکلات اقتصاد کشور باز نمی‌کند.

عطاردیان خطاب به مسئولان کشور تأکید کرد که باید استراتژی کامل و برنامه‌ریزی صحیحی پیرامون مسائل و مشکلات اقتصاد کشور تدوین شود و اصل ماجرا نباید در این جریان به فراموشی سپرده شود.

این کارفرمای بخش خصوصی معتقد است که اجرای سند ملی کار شایسته که در برنامه چهارم ،‌پنجم و ششم توسعه بر آن تأکید شده بسیار حائز اهمیت است،‌گفت: این سند نشان می‌داد که طی کدام استراتژی حرکت کنیم و بر چه مبنایی پیرامون توسعه اشتغال کشور گام برداریم.

عطاردیاندر گفتگو با فارس با اشاره به اینکه صرف هزینه‌های کلان از محل صندوق توسعه ملی اثرات مقطعی داشته و مشکلات همچنان پابرجا خواهد بود تأکید کرد: اگر در سال‌های آینده همچنان مشکلات اشتغال حل نشود باید دست به دامن صندوق توسعه شود که این موضوع مقطعی بوده و مشکلات را به طور پایدار حل نمی‌کند.

وی گفت: این کشور نیاز به کارآفرینی دارد و دولت باید از خودش شروع کند به طوری که اگر فعالیتی در کشور خارج از توان بخش خصوصی بود دولت ورود کند نه آنکه دولت منتظر بماند تا ایده‌های بخش خصوصی را اجرایی کند.

وی معتقد است که دولت باید فعالیت‌هایی که به موازات بخش خصوصی است را در دستگاه‌های خود محدود کند.
 

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین