پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00012:13 - 1395/10/04

همکاری سفارت ایران در آلمان با یک مازوخیست جهت معرفی عاشورا+عکس و سند

رایزن فرهنگی ایران در آلمان، اقدام به انتخاب فردی جهت معرفی عاشورا! کرده که نه تنها هیچ سنخیتی با این فرهنگ انسان ساز و ظلم ستیز ندارد، بلکه رفتارهایی موهن و مازوخیستی دارد.

به گزارش کارگرآنلاین، چندی پیش توسط رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در برلین با فردی به نام «جان جان آریاز» قراردادی بسته شده که بر اساس آن، بخش فرهنگی سفارت ایران به این فرد جهت برگزاری یک مراسم با محوریت عاشورا و همچنین سخنرانی در آن مراسم، مبالغی پرداخت کرده است.

مروری بر شخصیت «جان جان آریاز»، نشان می‌دهد که رایزن فرهنگی ایران در آلمان ، اقدام به انتخاب فردی جهت معرفی اربعین و واقعه عاشورا کرده! که نه تنها هیچ سنخیتی با این فرهنگ انسان ساز و ظلم ستیز ندارد، بلکه رفتارهای موهن و مازوخیستی وی اعتراض غربی ها را نیز برانگیخته است.



علی موجانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلمان در کنار «جان جان آریاز»


 علی موجانی که اخیرا حواشی برگزاری مراسم افتتاح «نمایشگاه هنری انارستان- سرزمین توت فرنگی در برلین» به دلیل سرو مشروبات الکلی دامن او را گرفته بود، با کسی قرارداد بسته که تخصص او در آنچه آن را "هنر" می‌نامد، چیزی شبیه خودآزاری فیزیکی به سبک عریان کامل است.


 
تخصص "جان جان" چیزی شبیه خودآزاری فیزیکی به سبک عریان کامل است


جان جان آریاز خود را این‌گونه معرفی می‌کند: «جان جان یک جوان هنرمند فرانسوی است که در برلین زندگی می‌کند. موضوعات مورد علاقه: زبان بدن، عادی بودن در عصر جراحی‌های زیبایی و پلاستیک، دیکتاتوری فشن، شهوت‌گرایی و جنسیت. این علاقه‌ها موجب شده که به تغییرات ظاهری در بدن و همچنین تغییرات (آسیب) در بدن در برنامه‌های زنده روی بیاورد، که به شکل تناقض‌آمیزی با احساسات شاعرانه‌ای درآمیخته شده است. گوشت، پوست و خون، ابزار نقاشی من برای بردن شما به سفری از محبت تا سبعیت (وحشی‌گری) از طریق زیبایی است...».


 
"جان جان" در حال بریدن دست خود جهت خلق اثر هنری


تصاویر، فیلم‌ها و اثرات نمایشی از "جان جان"، البته گویا تر از توضیحات بالا از خودش است؛ در این فیلم‌ها که به دلیل محتوای غیراخلاقی و مشمئزکننده‌ از انتشار آن معذوریم، "جان جان" در برهنگی کامل اقدام به آزار خود می‌کند و حتی به‌صورت زنده در مقابل تماشاچی‌ها اقدام به استخراج خون خود جهت نوشتن و طراحی بر روی صفحات می‌کند.


 
"جان جان" در حال نوشتن و طراحی بر روی پارچه با خون خود در حالت عریان


پیشینه "جان جان" به همراه ظاهر عجیبش که شامل خالکوبی در اکثر نقاط بدن و حتی گذاشتن اشیا زیر پوست دستانش می‌شود، هیچکدام مانع از همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی با وی نشده است.


 
جان جان: گوشت، پوست و خون، ابزار نقاشی من برای بردن شما به سفری از محبت تا سبعیت (وحشی‌گری) از طریق زیبایی است...


متن قرارداد رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلمان با "جان جان" به زبان آلمانی است که به قسمت‌هایی از ترجمه آن توجه فرمایید:

این قرارداد همکاری جهت یک جشنواره فیلم – نمایش تعدادی فیلم درباره عاشورا (رسوم دسته‌های عزاداری مذهبی در زمان ماه محرم در ایران)، بین آقای علی موجانی، رایزن فرهنگی سفارت ایران در برلین، به عنوان نماینده مرکز سینمایی ایران و آقای "جان جان آریاز" معتبر است.

شرایط:

الف- دو طرف قرارداد درباره یک نمایش حرفه‌ای و تخصصی فیلم مبنی بر وجوه انسان‌شناسی اجتماعی ایرانی دسته‌های عزاداری عاشورا در 19 نوامبر 2016 (29 آبان 95) قرار گذاشته‌اند.

ب- بخش فرهنگی ایرانی در برلین، آقای جان جان آریاز را فقط تا مبلغ 3000 یورو در اجرای این جشنواره حمایت می‌کند.

ج- هزینه‌های ذیل از طرف آقای جان جان آریاز بواسطه پرداخت مجموع گفته شده (3000 یورو) پوشش داده خواهد شد:

کرایه سالن سینما.
هزینه جهت دعوت 2 الی 3 متخصص همراه مراسم.
تولید بروشورها، کارت‌های دعوت و تبلیغات برای مراسم.
دستمزد برای آقای جان جان آریاز و همکارانش.


سفارت ایران ساخت مستند اربعین را به یک مازوخیست داد؟!  عکس و سند
سفارت ایران ساخت مستند اربعین را به یک مازوخیست داد؟!  عکس و سند

متن قرارداد علی موجانی با جان جان به زبان آلمانی جهت برگزاری مراسم اکران یک مستند


این مراسم برای اکران مستند "دل‌ها در ماتم" با موضوع عاشورا بوده که ظاهرا "جان جان" در ساخت آن همکاری داشته است؛ در متن قرارداد آمده است که بخش فرهنگی سفارت ایران به آقای جان جان آریاز، پیشاپیش (بصورت نقد یا انتقال بانکی) مبلغ 1000 یورو پرداخت می‌کند که رسید دریافت این پول توسط "جان جان" امضا شده است:

«بدین وسیله تایید می‌گردد که اینجانب "جان جان آریاز" مبلغ هزار یورو به عنوان دستمزد جهت سخنرانی «جشنواره فیلم» در تاریخ 13 جولای 2016 (23 تیر 95) از بخش فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران دریافت نمودم».


سفارت ایران ساخت مستند اربعین را به یک مازوخیست داد؟!  عکس و سند
 متن آلمانی رسید دریافت 1000 یورو توسط جان جان از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران جهت دستمزد سخنرانی در «جشنواره فیلم»


اکنون این سوال مطرح می‌شود که آیا رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلمان بعد از اولین ملاقات با "جان جان" و دیدن ظاهر غیرمعمول او، تحقیقی در رابطه با وی انجام نداده که به او جهت همکاری پول پرداخت کرده است؟

اگر رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلمان تحقیقی نکرده باشده که بی‌کفایتی است، و اگر هم تحقیق کرده و بعد با "جان جان" همکاری کرده باشد که باید برای وزارت خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاسف خورد که کسی را رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در آلمان منصوب کرده‌اند که برای تبلیغ دین از روش "هدف وسیله را توجیه می‌کند" استفاده می‌کند.

منبع: مشرق

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین