پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00019:07 - 1395/10/04

آیا کشور گیر این 2 میلیارد تومان است؟

برخورد با حقوق های نجومی نباید اولویت کشور باشد!!

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حقوق های نجومی بر اساس نظام مندی بود، گفت: آیا کشور گیر این 2 میلیارد تومان است؟

به گزارش کارگرآنلاین، محمدرضا نعمت‌زاده عصر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، با بیان اینکه یک قوه می‎خواهد در کشور کار کند و قوه دیگر ایراد می‎گیرد، اظهار داشت: متأسفانه در این کشور باید       یکی دو نفر کار کنند و 10 تا 20 نفر به امور نظارت کنند که در دنیا این موضوع بر عکس است.

وی با اشاره به اینکه این موضوع از مبانی توسعه ملی به حساب می‎آید، تصریح کرد: باید تلاش کنیم این نظام‎مندی را در قوه قضائیه، مجریه و مقننه درست کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه 10 درصد وقت من به اموری شامل نامه خواندن و پاسخگویی به گزارشات می‎گذرد که این امور مانع پیشرفت شده است، بیان داشت: این امور مانع از پیشرفت شده و مهمترین اشکالی که در رتبه کسب و کار در جوامع بین‎المللی مشاهده می‎کنیم بروکراسی است که خودمان برای خود ایجاد کرده‎ایم.

نعمت‎زاده با بیان اینکه دین ما اصل بر برائت است و اصل این است که همه با هم صادق هستند، یادآور شد: متأسفانه طوری مقررات و روش‎ها را تنظیم می‎کنیم که این چنین نمی‎شود.

وی به دیدار هفته پیش خود با رئیس سازمان بازرسی کل کشور اشاره کرد و توضیح داد: یکی از بحث‎هایی که پیش آمد بحث حقوق‎های نجومی بود که وی گفت در این زمینه ما هیچ موردی را خلاف مقررات نیافتیم و اگر شخصی بیشتر گرفته بر اساس نظام‎بندی بوده است ولی از لحاظ قانون و مقررات خلافی نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: به‌خاطر این افراد کل کشور را به هم ریخته ‏ایم و از صبح تا شب به‌دنبال خلاف کارانیم که پس بدهند فقط به خاطر اینکه 2 میلیارد تومان را پس بدهند، آیا کشور گیر این 2 میلیارد تومان است؟

نعمت‎زاده بیان داشت: خودمان را سرگرم این مسائل کرده‎ایم و از مسائل اصلی کشور مانند صادرات، عمران، آبادی، توسعه، اشتغال و رونق دور شده‎ایم گرچه دلمان می‎خواهد به این مسائل رسیدگی کنیم ولی زمانی که درگیر مسائل پیش پاافتاده هستیم به این امور نمی‎رسیم.

وی به طرح صنایع کوچک و متوسط اشاره کرد و توضیح داد: این طرح از اواخر سال 92 پیشنهاد شد که بانک‎ها زیر بار نرفتند و گفتند کسی که بدهی دارد در مرحله اول باید بدهی خود را پرداخت کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و اعلام کرد: خوشبختانه ایشان در بیانات اول سال تأکید و فرمودند روی صنایع کوچک و متوسط بروید و کاری برایش کنید، لذا در این راستا طرح رونق تولید و حمایت از صنایع کوچک و متوسط در ستاد اقتصاد مقاومتی تصویب و شرایط خاصی برای این صنایع در نظر گرفته شد.

نعمت‎زاده بیان داشت: تاکنون به بیش از 18 هزار واحد تولیدی مشکل‎دار بالغ بر 13 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده است و سقفی هم برای این تسهیلات وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه ما نه بودجه داریم و نه چیز دیگری و با پررویی این کار را می‎کنیم، ادامه داد: بخش خصوصی صادق است لذا هر       کجا که به بخش خصوصی اعتماد کردیم رد خورد نداشته و موفق بوده‎ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به بازارچه‏ های مرزی اشاره کرد و تبیین کرد: 4 بازارچه به تصویب دولت رسیده است که یکی فعال و دیگری در حال صحبت کردن با استانداری هرات هستیم که دایر شود گرچه برای فعال شدن سایر بازارچه‎ها کشور افغانستان آمادگی ندارد.

نعمت‎زاده با تأکید بر اینکه بازارچه‎های مرزی با یک اغماض و بخشودگی به نفع اهالی منطقه است، خاطرنشان کرد: آسفالت جاده بازارچه ماهیرود باید به کمک دولت انجام شود.

وی به افزایش مالیات واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: هر سال سازمان برنامه بودجه می‏گوید به این میزان مالیات را بیشتر کنید، درست است که بنگاه‎های تولیدی مالیات و بیمه را پرداخت می‎کنند ولی پولی برای خرید مواد اولیه ندارند و همین امر سبب کاهش تولید و تعطیلی واحدهای تولیدی می‏شود.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
بانک رفاه کارگران
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین