پربحث ها
اخبار اقتصادی
چاپ00011:40 - 1395/10/08

صدور بیش از 5 هزار کارت منزلت

برون‌سپاری ۱۴ خدمت بازنشستگی به دفاتر پیشخوان دولت

مدیرکل دفتر توسعه سیستم‌های صندوق‌ بازنشستگی کشوری گفت: حداقل 14 خدمت برای برونسپاری خدمات بازنشستگی مانند استعلام، صدور کارت منزلت، چاپ احکام حقوقی، تأیید هزینه‌های عصا و عینک به دفاتر پیشخوان دولت پیش‌بینی شده است.

به گزارش کارگرآنلاین، بهروز انتظاری گفت: قبل از اینکه دفاتر پیشخوان دولت به کمک بازنشستگان بیاید، پروسه و فرایندهایی که در ارائه خدمات به بازنشستگان وجود داشت، بسیار زمان‌بر و وقت‌گیر بود، به طوری که برای صدور کارت منزلت 2 تا 3 ماه زمان نیاز بود، اما اکنون این خدمات در دفاتر پیشخوان به 10 تا 15 دقیقه کاهش یافته است.

وی ادامه داد: استعلام سایر دستگاه‌ها نیز که در گذشته بسیار وقت‌گیر بود، اکنون در این دفاتر برونسپاری شده، این در حالی است که سالانه حداقل 10 هزار استعلام از صندوق بازنشستگی کشوری ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: حداقل 14 خدمت برای برونسپاری خدمات صندوق بازنشستگی مانند ثبت‌نام تورهای مسافرتی، تأیید هزینه‌های عصا و عینک و همچنین ثبت‌نام دریافت وام در این دفاتر پیش‌بینی شده است که هم‌اکنون مشاهده و چاپ فیش حقوقی، احکام بازنشستگی در آن انجام می‌گیرد.

انتظاری در مورد هزینه ارائه این خدمات گفت: این خدمات به بازنشستگان با کمترین هزینه ممکن ارائه می‌شود، برای چاپ فیش حقوقی و حکم 10 هزار، استعلام 30 هزار ریال و صدور کارت منزلت 45 هزار ریال پیش‌بینی شده است و این دفاتر پیشخوان موظف هستند در ازای ارائه خدمات، رسید بدهند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه سیستم‌های صندوق‌ بازنشستگی کشوری به فارس گفت: در صورت بروز هر گونه خطا و تخلف به شدت صندوق بازنشستگی ورود می‌کند و نظارت به همراه پایش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری انجام می‌شود.

انتظاری افزود: 16 هزار دفتر پیشخوان دولت در کشور وجود دارد که بیش از 10 هزار دفتر در روستاها مستقر شده و امکان ا‌رائه خدمات را فراهم کرده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه سیستم‌های صندوق‌ بازنشستگی کشوری تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد از زمان آغاز این برونسپاری که چهار ماه از آن می‌گذرد، 25 هزار و 476 مورد چاپ فیش بازنشستگی، 4 هزار و 249 مورد استعلام از دستگاه‌ها، 5 هزار و 785 مورد صدور کارت منزلت و 9 هزار و 204 مورد صدور حکم بازنشستگی توسط دفاتر پیشخوان دولت انجام شده است.

لینک کوتاه :
برای ذخیره در کلیپ برد، در باکس بالا کلیک کنید
اشتراک گذاری در :
نظر خود را ثبت کنید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
لینکستان
طرح افق بانک رفاه کارگران
تریبون کارگر آنلاین